Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2019, 11:59

autor: Adrian Werner

RDR2 – dzięki wersji PC rozwiązano zagadkę wielkiego suma

Dzięki analizie plików pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 fani wreszcie rozwiązali zagadkę legendarnego suma. Okazuje się, że faktycznie nie da się go złowić, ale przynajmniej odkryto, jak wygląda ta ryba.

Model legendarnego suma jest wyraźnie niedokończony. - RDR2 – dzięki wersji PC rozwiązano zagadkę wielkiego suma - wiadomość - 2019-11-13
Model legendarnego suma jest wyraźnie niedokończony.

W zeszłym tygodniu wreszcie ukazała się pecetowa wersja Red Dead Redemption II. Otworzyło to przed fanami nowe możliwości, pozwalając im zagłębić się w pliki gry w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania, które od roku dręczyły społeczność RDR2. Dzięki temu rozwiązano m.in. tajemnicę wielkiego suma.

Źródłem sprawy jest oficjalny poradnik gry, w którym znalazła się informacja, że w Red Dead Redemption II można złowić legendarnego suma ważącego 200 funtów (ok. 91 kg), wykorzystując specjalną przynętę. Problem w tym, że gracze nie byli w stanie tego osiągnąć. Ryba pojawiała się w jednej z przygód, w której mieliśmy pomóc w jej schwytaniu rybakowi imieniem Jeremy Gill. Zadanie kończyło się jednak wciągnięciem naszego zleceniodawcy pod wodę, skąd już nigdy się nie wynurzył. Nie można było nawet zobaczyć, jak wygląda sama ryba. Gracze mieli nadzieję, że ukończenie tego zadania spowoduje, że będzie można zapolować na suma, ale nic takiego się nie stało.

Uparci fani próbowali od wielu miesięcy bezskutecznie znaleźć sposób na schwytanie suma. Gracze ci rzucili się na wersję pecetową i analizując pliki odnaleźli wreszcie legendarną rybę. Możliwe jest zmuszenie gry do jej spawnowania, ale model zwierzęcia jest wyraźnie niedokończony i nie ma możliwości jego schwytania. Wszystko wskazuje więc na to, że studio Rockstar Games początkowo planowało opcję złowienia legendarnego suma, ale ostatecznie porzuciło ten zamiar, a ludzie odpowiedzialni za poradnik nie wiedzieli o tej zmianie.

W podobny sposób rozwiązano zagadkę Gavina. W tym wypadku gracze również od zeszłego roku próbują odnaleźć tę postać, zachęceni komentarzami jej przyjaciela Nigela. Analiza plików pokazała, że Rockstar Games przygotowało model Gavina, ale nie jest on wykorzystany w samej grze. Tak samo wygląda sytuacja z Księżniczką Kathariną Zinsmeister, której zdjęcie pojawia się na plakacie obiecującym nagrodę za informacje o jej miejscu pobytu. W plikach pecetowego RDR2 odnaleziono jej model, ale postać nie pojawia się w wirtualnym świecie.

Rozwiązanie tych zagadek jest więc rozczarowujące, gdyż wskazuje na to, że początkowo deweloperzy mieli w planach więcej zawartości, ale ostatecznie nie mogli zrealizować wszystkich swoich pomysłów. Mimo to dobrze, że dzięki temu fani mogą wreszcie przestać tracić czas na, jak już wiemy, bezcelowe poszukiwania.

Przypomnijmy, że Red Dead Redemption II zadebiutowało na PC 5 listopada tego roku. Gra na razie dostępna jest tylko w Rockstar Games Launcher oraz serwisie Epic Games Store. W przyszłym miesiącu zawita na Steam, ale na razie nie zdradzono dokładnego terminu. Pecetowy debiut nie obył się bez wielu problemów technicznych.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Rockstar Games
  2. 5 powodów, dla których musisz zagrać w RDR 2 na PC
  3. Recenzja gry Red Dead Redemption 2
  4. Poradnik do gry Red Dead Redemption 2
  5. Kompendium wiedzy o Red Dead Redemption 2

ZASTRZEŻENIE:

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od sklepów, których oferty prezentowane są w naszym serwisie. Dokładamy jednak wszelkich starań, żeby wybierać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej