PUBG – penetracja pocisków, dynamiczna pogoda, poprawki ekwipunku

Po zakończonym w Berlinie turnieju PGI 20118 firma PUBG Corp. wróciła do rozwijania strzelanki Playerunknown's Battlegrounds. Autorzy odkurzyli obiecywane dawno temu pomysły penetracji kulami kończyn postaci i zmieniającej się pogody oraz zapewnili sporo poprawek jakościowych.

Krzysztof Sobiepan

W tym tygodniu PUBG Corp. zamyka wszelkie sprawy związane z zakończonym w weekend turniejem PGI 2018 i wraca do prac nad samym Playerunknown's Battlegrounds. Zaowocowało to kolejnym oficjalnym wpisem, tym razem przybliżającym graczom zmierzającą na serwery testowe aktualizację #19.

Troszkę im się zeszło… - PUBG – penetracja pocisków, dynamiczna pogoda, poprawki ekwipunku - wiadomość - 2018-08-01
Troszkę im się zeszło…

Pamiętacie zamierzchłe czasy marca oraz zapowiedź wprowadzenia systemu penetracji kończyn postaci „jeszcze w tym miesiącu”? Jakby to powiedzieć… po pięciu miesiącach głębokiego milczenia autorzy gry powracają do tej koncepcji. Sprawa rozchodzi się głownie o przebijanie kulami ramion i dłoni, które w pojedynkach potrafiły zasłaniać przykładowo brzuch czy nawet głowę przeciwnika (obszary o dużo większym mnożniku obrażeń). W nowym systemie pociski kontynuują swoją trajektorię i nieszczęśnik może np. otrzymać pełne obrażenia headshotu (koniec więc sytuacji, gdzie ręka uratowała kogoś przed natychmiastowym zgonem od snajperki). Co zrozumiałe, ta zmiana nie działa w przypadku zasilanych śrutem shotgunów.

Łatka to też sporo poprawek „jakości życia” zawodnika. Nieco lepiej działa zrywanie się do sprintu po opuszczeniu pojazdu, zamieniono system dzielenia „kupki” przedmiotów (łatwiej jest teraz oddać komuś połowę swojej amunicji czy bandaży), brak miejsca w ekwipunku nie blokuje już zmian modyfikacji na broni (nadmiar jest teraz upuszczany na ziemię). Użytkownik może teraz także wyciszyć komunikację z określonym denerwującym członkiem zespołu. Poprawiono także widoczność celowników, krwi, znaczników drużynowych i dymu dla daltonistów.

Drugim pomysłem, do którego zespól deweloperski powraca po długiej przerwie jest dynamiczna pogoda. Eksperyment z dodaniem mgły i deszczu do klasycznych map 8x8 km został przerwany przy premierze gry w grudniu 2017 roku. Twórcy w międzyczasie testowali zmienne warunki na niewielkim Sanhok i w końcu są gotowi na wprowadzenie systemu na pozostałych terenach walk. Mecze zostały podzielone na dwie pule. Jeśli na niebie widzicie słońce, to możecie oczekiwać go przez cały mecz. Jeśli jednak pogoda jest pochmurna, to w trakcie zmagań zdarzyć się może płynne przejście od deszczu, przez mgłę do zwykłych chmur i tak dalej. Jeśli mówimy już o starszych mapach – Erangel został nieco zmieniony w okolicach rzek („odrobinę bardziej taktyczny teren”), a niektóre puste skrzyżowania dróg zostały upstrzone domkami.

Poza powyższymi zmianami nieco rozwinięto opcje gier niestandardowych (zestawy zasad Early Access Setting i Gamescom Invitational 2017). Jak zwykle poprawiono też kod pod względem płynnego działania gry oraz rozgnieciono całą masę robaków.

  1. Oficjalna strona PUBG
PUBG: Battlegrounds

PUBG: Battlegrounds

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 grudnia 2017

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.3

Gracze

5.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

17

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2018-08-01
17:34

Rabbitss Generał

Trzymam kciuki za PUBG, po wakacjach na pewno się skuszę i zobaczę jak to wygląda, mam nadzieję że lepiej niż Fortnite który mnie nie przekonał totalnie.

Komentarz: Rabbitss
2018-08-01
22:03

Eluveitien Konsul

Eluveitien

Szczerze mówiąc też trzymam kciuki za PUBG. Próbowałam Fortnite'a i chociaż jest ładny, to totalnie odrzuca mnie to całe budowanie. Nie grałam jeszcze w PUBG ale mam nadzieje, że dni jego świetności jeszcze wrócą, żeby nie kupować kota w worku, w którym się czeka 20 minut w kolejce.

Komentarz: Eluveitien
2018-08-02
04:32

blood Legend

blood

Pamiętacie zamierzchłe czasy marca oraz zapowiedź wprowadzenia systemu penetracji kończyn postaci „jeszcze w tym miesiącu”? Jakby to powiedzieć… po pięciu miesiącach głębokiego milczenia autorzy gry powracają do tej koncepcji.

A pamiętacie czasy jak GOL wspominał o migracji z asp do asp.net? Jakby to powiedzieć ...

Komentarz: blood
2018-08-02
05:53

Sademtik Legionista

Sademtik

Po tych poprawkach jeszczę chętniej w to zagram. Kolejna przydatna aktualizacja.

Komentarz: Sademtik

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl