Wygląda na to, że PS5 Pro naprawdę zrobi różnicę. Remedy Entertainment udostępniło nagranie z Alana Wake 2, przedstawiające wizualne usprawnienia na potężniejszej wersji konsoli.
W sieci nie brakuje sceptyków na temat tego, czy PlayStation 5 Pro rzeczywiście przyniesie spore zmiany w wydajności i jakości grafiki w grach dostępnych na konsole. Okazuje się jednak, że różnica będzie całkiem zauważalna, co przedstawia chociażby najnowsze nagranie z Alan Wake 2, opublikowane na oficjalnym kanale studia Remedy Entertainment. Możemy na nim zobaczyć, jak będzie prezentować się wersja produkcji na PS5 Pro. Wideo obejrzycie poniżej:
Na wideo możemy obejrzeć Alana Wake’a 2 w trybie ustawień jakości na PlayStation 5 Pro. Dla niezapoznanych z konsolami, oznacza to, że gra najcześciej rezygnuje w wysokiej liczby klatek na sekundę, limituje je do 30 lub 60 fps, ale w zamian możemy podziwiać wizualne wodotryski w dużo wyższej rozdzielczości i gęstości.
Na nagraniu już od razu widać różnicę w grafice, zwłaszcza jeśli spojrzymy na tafle wody. Nie sposób nie zauważyć, że w trybie jakości na regularnym PS5, ciecz wydaje się być ziarnista, poszarpana. W kontraście, na PS5 Pro powierzchnia jest płaska i gładka, a dodatkowo kolory stają się dużo głębsze. Dodatkowo metaliczne powierzchnie na podstawowej wersji konsoli są zdecydowanie bardziej matowe, niż w przypadku PS5 Pro ze śledzeniem promieni. Oczywiście może to być wyłącznie zasługa ray tracingu i najprawdopodobniej tak jest, ale i tak rezultat robi wrażenie.
Więcej graficznych detali, które zostaną ulepszone względem do wydania na PS5, możecie obejrzeć w dalszej części nagrania na własną rękę. Pozostaje sobie jednak zadać pytanie, czy te wizualne usprawnienia nie obciążą wydajności samego sprzętu i nie zmuszą nas do rozgrywki w niższej liczbie klatek na sekundę. Może być również tak, że Alan Wake 2 nie będzie nawet w stanie utrzymać stałych fps-ów. O tym przekonamy się jednak na premierę konsoli.

Autor: Filip Węgrzyn
Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest autorem newsów w dziale technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.