Firma Sony Computer Entertainment ujawniła podczas zorganizowanego niedawno wydarzenia Electronics Investor Relations Day 2015 interesującą informację na temat poziomu sprzedaży PlayStation 4. Okazuje się, że najnowsza konsola japońskiego giganta w wielu krajach poza Europą ma prawie 80-procentowy udział na rynku sprzętu obecnej generacji.

Dane mówią same za siebie – PlayStation 4 jest zdecydowanie bardziej popularną platformą niż jej główny konkurent ze stajni Microsoftu, konsola Xbox One. Faktem jest, że sprzęt japońskiego giganta już od momentu premiery generował pokaźniejsze przychody i lepsze wyniki sprzedaży, o których często pisaliśmy na łamach naszego serwisu. Dość wspomnieć tylko o kilku najświeższych informacjach tego pokroju, z których wynika, że sprzedano ponad 22 miliony sztuk PS4, marka PlayStation stanowi główne źródło przychodów Sony, a najnowsze prognozy dla japońskiego giganta mówią o szansie sprzedania 80 milionów egzemplarzy PS4 w ciągu następnych lat. W ten ton wpisuje się także najnowsza wiadomość od japońskiego giganta.
Zgodnie ze słowami dyrektora generalnego Sony Computer Entertainment, Andrew House’a, PS4 może się w tej chwili pochwalić dwoma potężnymi filarami utrzymującymi tę markę na możliwie najwyższym poziomie. Mowa o globalnym zasięgu, jak również – a może nawet przede wszystkim – bardzo dużym udziale na rynku wielu krajów poza Europą. House, podczas imprezy Electronics Investor Relations Day 2015, ujawnił, że wspomniana platforma posiada w wielu krajach poza Starym Kontynentem niemal 80-procentowy udział na rynku sprzętu obecnej generacji.
Cóż, nie da się ukryć, że wyżej wspomniane dane na pierwszy rzut oka zdają się miażdżyć konkurencję. Niestety, Sony nie ujawniło żadnych szczegółów w tym temacie, dlatego też pytania w stylu „o jakie kraje chodzi” czy „o jakim poziomie sprzedaży i jakich dokładnie rynkach mówimy” pozostają bez odpowiedzi. Powyższą nowinkę warto zatem przyjąć do wiadomości jako swego rodzaju ciekawostkę, która w tym momencie nie powinna stanowić podstawy do rzeczowego porównywania marki PlayStation z innymi konsolami.