Sprzedano ponad 22 miliony sztuk PlayStation 4; prawie 15 milionów w ostatnim roku
Według opublikowanego przez firmę Sony Corporation raportu finansowego, dotychczas konsola PlayStation 4 znalazła ponad 22 miliony nabywców, z czego prawie 15 milionów w ciągu ostatniego roku. Mocno spadła natomiast sprzedaż poprzednika – PlayStation 3.

Firma Sony Corporation opublikowała najnowszy raport finansowy, zamykający rok fiskalny 2014. Można z niego wyczytać, że konsola PlayStation 4 dotychczas znalazła 22,3 miliona nabywców na całym świecie, z czego 14,8 miliona w ciągu ostatniego roku. Warto przypomnieć, że debiut rynkowy PS4 miał miejsce w listopadzie 2013 roku. Sprzedaż cyfrowa w usłudze PlayStation Network również ma korzystnie wpływać na ostateczny rezultat. Co więcej, Sony optymistycznie patrzy na przyszłość swojej najnowszej platformy sprzętowej i przewiduje, że za rok poprawi jej wynik o kolejne 16 milionów egzemplarzy. Są to imponujące liczby i dodatkowo zaznaczają przewagę popularności PlayStation 4 nad Xboksem One, który radzi sobie zdecydowanie gorzej od japońskiego konkurenta. Nie da się ukryć, że XONE po prostu oferuje mniej pod względem technicznym, co widać szczególnie przy okazji zapowiedzi najnowszych next-genowych tytułów.
Tak czy owak, Sony Corporation ponownie poniosło straty, choć wiele wskazuje na to, że w przyszłości wyjdzie na prostą. W ostatnim roku fiskalnym japoński gigant stracił miliard dolarów, na co prawdopodobnie miała też wpływ prowadzona w koncernie restrukturyzacja.
Na koniec warto wspomnieć jeszcze o past-genowym poprzedniku, czyli konsoli PlayStation 3. Jej sprzedaż, co zapewne nikogo nie dziwi, spadła o ponad połowę względem roku poprzedniego, osiągając wynik 3,1 miliona sprzedanych egzemplarzy. Nie najlepiej też poszło urządzeniom przenośnym, które trafiły do 3,3 miliona nabywców.
- PS3 / PlayStation 3
- Sony
- wyniki finansowe
- PS4 / PlayStation 4
- sprzedaż konsol
- Sony Interactive Entertainment
- PlayStation
- konsole
- PS3
- PSV
- PS4
Komentarze czytelników
Yoghurt Legend

Yadin -> Z czego ponad 2 miliardy to Chiny i Indie, które nie są głównym targetem pierwszoligowych graczy na rynku (bo w Indiach ciężko podłączyć konsolę w lepiance, a w Chinach specyfika rynku sprawia, ze konsole nie są aż tak popularnym towarem, jak na zachodzie). Mamy też pozostałą część świata, w której konsola i gry jest naprawdę na ostatnim miejscu jeśli chodzi o zakupy (spora cześć Bliskiego Wschodu, spora część Ameryki Południowej, 3/4 Afryki chociażby).
Dla przykładu - łącznie sprzedało się ponad 150 milionów PS2. W skali całego świata nie jest to jakaś porażająca liczba, ale biorąc pod uwagę, że tak naprawdę liczą się rynki (w kolejności): Stany, Europa, Japonia (kiedyś byłaby na drugim, ale tam też doszło do sporego przetasowania na rynku), to nagle liczba ta robi spore wrażenie, bo zamiast rozdzielać 150 milionów miedzy 7 miliardów ludzi (bo do ośmiu jeszcze sporo brakuje), dzielisz to raczej przez półtora miliarda potencjalnych klientów.
yadin Legend

To wcale nie jest duża liczba. Na świecie żyje około ośmiu miliardów ludzi, a konsolę kupiło do 2015 około 37 milionów. To mniej więcej tak, jakby w Europie co drugi młody człowiek (18-25) dostał taką konsolę.
zanonimizowany1030895 Generał
"Swoją drogą strasznie wkurzyła mnie akcja Sony, które niby to promuje streaming. Kupili więc takie Onlive, dzięki któremu na PS4 można by zagrać w wiele świetnych gier, m.in w Batmany, Asasyny, czy Wiedźminy, na które z pewnością skusiłoby się wielu zachęconych Dzikim Gonem. I co? U urżnęli ten serwis, zamiast go wykorzystać."
Przecież na PS4 ma być PlayStation Now, które właśnie ma polegać na streamingu. Beta aktualnie jest w USA i UK z tego co wiem.
Ptosio Senator
Kapitan.konsola - nie "dostajesz coś ekstra" tylko ktoś inny nie dostaje tego, co mógłby dostać. "Prawdziwe" ekskluziwy to mógł mieć Wii z tymi swoimi nunczakami (chociaż też nie, bo to można sobie dokupić), a XBOne i PS4 są do siebie na tyle podobne, że powinny dostawać te same gry (a PC mocniejszy, więc też). Ekskluziwy zmuszają cię do posiadania wszystkich 3 maszynek na raz i nie jest to fajne. Wyobraź sobie, że japońskie filmy odpalałyby się tylko na telewizorach Sony, a amerykańska muzyka tylko na iPhonach - byłoby to fajne?
Konsole niech walczą ze sobą jakością wykonania, serwisu, kontrolerów, zawartością subskrybcji itp., nie wiem, czemu chwalić postępowanie w stylu "mam, ale nikomu nie dam".
"Ja bym chciał, żeby każda kolejna generacja miała kompatybilność wsteczną."
No tak, to jest problem, przez to wiele świetnych gier w zasadzie umiera, bo nie bardzo jest w nie na czym grać, o ile ktoś nie kolekcjonuje sprzętu (dlatego m.in nie lubię ekskluziwów, gdyby te gry wyszły na PC, to przynajmniej tam moglibyśmy do nich wracać zawsze).
Swoją drogą strasznie wkurzyła mnie akcja Sony, które niby to promuje streaming. Kupili więc takie Onlive, dzięki któremu na PS4 można by zagrać w wiele świetnych gier, m.in w Batmany, Asasyny, czy Wiedźminy, na które z pewnością skusiłoby się wielu zachęconych Dzikim Gonem. I co? U urżnęli ten serwis, zamiast go wykorzystać.
Ogame_fan Legend

Czasy sie zmienily, 3rd party juz nie robia tylu gier (a na to MS i Sony wplywu nie maja). 90% eksow ps2 to byly wlasnie gry 3rd party. nawet Ubi wtedy robilo inna wersje duzej gry dla kazdej konsoli z osobna.