Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2024, 11:04

Przyszłość PlayStation to „wszechobecne” gry. Sony szykuje ekspansję na PC i urządzenia mobilne

Kenichiro Yoshida uważa, że gry wideo będą „wszechobecne”, dlatego też szef Sony zapowiada ekspansję na PC, urządzenia mobilne i chmurę.

Źródło fot. God of War / Sony Santa Monica / Sony Interactive Entertainment.
i

Kenichiro Yoshida pokrótce zdradził plany rozwoju marki PlayStation i podjął temat przyszłości branży gier. Prezes Sony twierdzi, że gry będą stawać się „wszechobecne”, pozwalając na zabawę w dowolnym miejscu z „komputerami” – czy to w formie konsol, czy na PC i urządzeniach mobilnych, czy też poprzez granie w chmurze (via Zuby_Tech w serwisie X). Niemniej PlayStation pozostanie głównym produktem Sony Interactive Entertainment.

To [przyszłość gier – przyp. red.] będzie wszechobecne. Gdzie tylko będą komputery, użytkownicy będą mogli płynnie grać w swoje ulubione gry. PlayStation nadal będzie naszym głównym produktem, [ale] rozszerzymy nasz katalog gier na PC, urządzenia mobilne i chmurę.

Można by sądzić, że oznacza to także inwestycje Sony w subskrypcje gier. Jednakże Yoshida, choć docenia pomysł wypromowany przez Game Passa Microsoftu, uważa, że nie jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich graczy.

Jego zdaniem wiele osób raczej gra w jeden tytuł naraz, tak więc szwedzki stół oferowany w subskrypcjach (porównany przez Japończyka do restauracji typu „all you can eat”) nie będzie tak atrakcyjny dla tych graczy jak streaming. Dlatego Sony woli oferować model „hybrydowy” w ramach PlayStation Network, mieszając subskrypcję z zawartością opłacaną w tradycyjny sposób.

W wywiadzie padło też pytanie o przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft, ale prezes Sony ograniczył się dp wspomnienia o potrzebie zdrowej konkurencji na rynku gier i zapewnienia, że PlayStation dołoży starań, by dostarczać swoim fanom „najlepsze gry z najlepszymi opcjami”.

Yoshida wtórował też prezesowi CD Projektu: narzędzia oparte na sztucznej inteligencji nie mogą zastąpić pracy ludzi, a jedynie powinny usprawnić proces produkcyjny, pozwalając twórcom skupić się na „kreatywności”.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej