Studio CCP zapowiedziało Project Nova. Będzie to nastawiona na tryb multiplayer pierwszoosobowa strzelanka osadzona w uniwersum EVE Online, która wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami.
Studio CCP od wielu lat próbuje zaoferować pecetowym fanom gry EVE Online możliwość zagrania w pierwszoosobową strzelankę osadzoną w tym uniwersum. Początkowo rozważano przeniesienie na PC konsolowego DUST 514. Potem postanowiono, że czysta konwersja nie wystarczy i rozpoczęto prace nad znacząco rozbudowaną wersją zatytułowaną Project Legion, ale o tej produkcji przez ostatnie dwa lata było podejrzanie cicho. Teraz dowiedzieliśmy, że powodem tego było gruntowne przebudowanie całej produkcji. To, co ostatecznie wyszło z tych przeróbek właśnie zostało oficjalnie zapowiedziane jako Project Nova i mocno odbiega od tego, co oferowało DUST 514.
Wczesną wersję gry zaprezentowano miłośnikom marki podczas konwentu Fanfest 2016. Ujawniono na nim, że Project Nova powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Gra wykorzysta silnik Unreal Engine 4.0. Na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery.
W porównaniu z Dust 514 i Project Legion, praktycznie do zera zostaną zredukowane elementy MMO. Zamiast tego gra skoncentruje się na bardziej tradycyjnych FPS-owych potyczkach, a większość z nich toczyć będziemy na pokładach statków i stacji kosmicznych. Ponadto nacisk położony zostanie na dynamiczne starcia w ciasnych korytarzach, a nie na bitwy rozgrywane na dużych otwartych przestrzeniach.
Opuszczenie znanych z Dust 514 powierzchni planet oznacza również porzucenie opcji wzywania bombardowań przeprowadzanych z orbity przez graczy w EVE Online. Autorom podobał się ten pomysł, ale prawie nikt z niego nie korzystał. Generalnie zabraknie jakichkolwiek bezpośrednich interakcji między tym MMO a Project Nova. W przyszłości jakieś połączenia mogą się pojawić, ale ograniczone one zostaną do warstwy ekonomicznej.
Mechanizmy rozgrywki mają zaoferować elementy taktycznych strzelanek. Kierowane przez nas postacie nie będą w stanie przyjąć całej serii na klatę, więc gracze zmuszeni zostaną do bardziej ostrożnej rozgrywki. Project Nova zaoferuje osiem klas o różnych specjalizacjach i ekwipunku. Pojawi się system rozwoju, ale w jego ramach nie będziemy czynili postaci potężniejszą. Zamiast tego punkty doświadczenia pozwolą nam w dalej idącym stopniu dopasować żołnierza do własnego stylu gry, ostatecznie tworząc coś, co w praktyce ma być spersonalizowaną klasą. Idea jest taka, aby początkujący gracze nie byli zmuszeni do korzystania ze słabszego sprzętu niż weterani.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.