Studio DICE i firma Electronic Arts poinformowały, że Mirror’s Edge Catalyst zaliczy dwutygodniowe opóźnienie. Gra trafi na półki europejskich sklepów 9 czerwca (dwa dni po premierze w Stanach Zjednoczonych).

Mamy złe wieści dla graczy wyczekujących premiery Mirror’s Edge Catalyst. Studio DICE właśnie poinformowało, że gra zaliczy opóźnienie. Na szczęście nie będzie ono duże. Początkowo produkcja miała ukazać się 24 maja, a nowy termin premiery ustalony został na 7 czerwca dla rynku amerykańskiego. Natomiast w Europie poczekamy dwa dni dłużej – do 9 czerwca. Powodem poślizgu jest chęć lepszego dopracowania projektu oraz zaimplementowania zmian, jakie okażą się konieczne po analizie przebiegu beta testów.
Przypomnijmy, że Mirror’s Edge Catalyst zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premierę poprzedzi zamknięta beta zorganizowana dla posiadaczy wszystkich platform sprzętowych, na jakie zmierza ten tytuł. Testy ruszyły dzisiaj i potrwają do 26 kwietnia. Jeden z fanów wrzucił już do sieci zapis rozgrywki z całej bety i trwający ponad sto minut materiał możecie obejrzeć poniżej.
Przypomnijmy, że w Mirror’s Edge Catalyst wcielimy w znaną z pierwszego Mirror’s Edge dziewczynę Faith, która zarabia na życie jako nielegalny goniec, przemierzający dachy dystopijnego Miasta Szkła. W porównaniu z poprzednią odsłoną marki bohaterka ma być znacznie mniej doświadczona i dopiero w trakcie kampanii przeobrazi się w specjalistkę w swoim fachu. Tym razem autorzy zamierzają położyć znacznie większy nacisk na fabułę. Pomogą w tym generowane przez silnik liczne scenki przerywnikowe, które zastąpią proste dwuwymiarowe animacje z pierwowzoru.
Spore zmiany czekają nas w mechanizmach rozgrywki. Pożegnamy zamknięte liniowe mapy i zamiast nich otrzymamy duży otwarty świat. Ponadto porzucona zostanie opcja korzystania z broni palnej, co było najsłabszym elementem pierwszego Mirror’s Edge, ale równocześnie rozbudowaniu ulegnie system walki wręcz.
Poza kampanią Mirror’s Edge Catalyst zaoferuje także elementy sieciowe. Gracze będą rywalizowali w ramach rankingów podsumowujących wyniki biegów na czas przez trasy z wyzwaniami zaprojektowanymi przez samych użytkowników.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.