Project Natal na żywo

Wszystko wskazuje na to, że Project Natal rozwija się w najlepsze. Wczoraj przedstawiciel Microsoftu - Ilan Spillinger - prezentował w Tel Avivie, możliwości nowego kontrolera przeznaczonego dla konsoli Xbox 360.

futurebeat.pl

Remigiusz Maciaszek

Wszystko wskazuje na to, że Projekt Natal rozwija się w najlepsze. Wczoraj przedstawiciel Microsoftu - Ilan Spillinger - prezentował w Tel Avivie, możliwości nowego kontrolera przeznaczonego dla konsoli Xbox 360.

Nie jest żadnym odkryciem, co jest podstawą sukcesu Nintendo Wii. Niewątpliwie zdają sobie z tego sprawę zarówno szefowie Microsoftu jaki i Sony. Obie firmy wytrwale bowiem pracują nad swoją wersją kontrolera ruchu.

Project Natal na żywo - ilustracja #1

Wczoraj, po raz kolejny, mieliśmy okazję obejrzeć na żywo kontroler Microsoftu w akcji. Kolejny, jednak tym razem mogliśmy dowiedzieć się znacznie więcej, niż do tej pory. Chociaż trudno mówić, że sam pokaz zapierał dech w piersiach, to jednak zaprezentowano kilka ciekawych rozwiązań. Po pierwsze Natal potrafi rozpoznawać płeć gracza i proszę sobie tutaj podarować domysły, czyni to na podstawie rysów twarzy. Ta funkcja będzie niewątpliwie bardzo istotna dla nowych potencjalnych odbiorców Xboxa 360. Jak wspominaliśmy wcześniej, reklamy nowego urządzenia mają znaleźć się w takich czasopismach jak Vogue, czy też Glamour. Dla konsoli otwiera się więc nowy rynek, zdominowany dotychczas przez produkty Wii Fit.

Druga ciekawostka, to rozpoznawanie przez konsolę dwóch osób naraz. System natychmiast rozpoznaje kiedy kolejna osoba wejdzie w kadr, w zależności od tego modyfikuje obraz i czyni to bez konieczności przełączania dodatkowych opcji. Urządzenie będzie więc bez problemu umożliwiało rozgrywkę kooperacyjną - pytanie tylko, czy dwóch czy więcej osób.

Nadal bez odpowiedzi pozostają jednak najistotniejsze pytania. Jeżeli plotki, że Natal wykorzystuje aż 33% zasobów konsoli się potwierdzą, to ilość tytułów możliwych do obsługi zostanie mocno ograniczona. Najnowsze produkcje, które mają tendencje do wykorzystywania maksymalnej mocy konsoli, w ogóle zatem nie wchodzą w grę. Kwestie wydatków na gry obsługujące kontroler, o których pisaliśmy jeszcze w kwietniu mogą nie być więc największym problemem Microsoftu.

Dobrze by się stało, gdyby cała produkcja gier wokół Projektu Natal nie ograniczała się wyłącznie do tytułów sportowych czy familijnych. Wszystko jednak wskazuje, że na chwilę obecną tak się właśnie stanie. Być może przyjdzie nam poczekać na konsolę następnej generacji, aby wykorzystać pełnie możliwości jakie drzemią w projekcie Microsoftu. Oby nie, bo potencjalne zastosowania kontrolera, który przenosi właściwie obraz całego ciała gracza na ekran komputera, naprawdę pobudzają wyobraźnię.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2010-04-17
12:11

dranzer8 Generał

dranzer8
😉

Nie jest cacy, bo opóźnienie widać gołym okiem i będzie dalej to przeszkadzać w hardcorowych grach (o ile takie będą :P)

Jakie to ostatnio hardcorowe gry wyszły na xboxa?

Komentarz: dranzer8
2010-04-17
16:05

tacik17 Pretorianin

tacik17

@paprys
jak wiemy microsoft robi najlepsze kontrolery do konsol ;p
Dlaczego najlepsze? Pierwsze słysze ;O wyjaśni mi to ktoś?

Komentarz: tacik17
2010-04-17
20:06

kokoju Generał

kokoju

He he niby Microsoft i Sony robią ze swoich kontrolerów wielką rewolucje ale gdyby nie NINTENDO to nawet by im do głowy nie przyszło by tak skupic się na rynku każulowym. Oczywiście prędzej czy później i tak by do tego doszło ale widząc sukcesy wielkiego N zaczeli przyśpieszac ten proces. Ale z drugiej strony to też nie są żadne rewolucje: Sony Move to Wii Pilot HD a Natal to Eye Toy ver. 2.0. Tyle mam do napisania. To tylko moja opinia na ten temat i możecie jak najbardziej się z nią nie zgadzac.

Komentarz: kokoju
2010-04-30
07:56

zanonimizowany624581 Senator

👍

Filmik może być, ale ta technologia tak mnie od siebie odrzuca, że aż nie mogę o niej myśleć. Pad / klawiatura & mysz nigdy nie zostaną zastąpione, przez kontrolery ruchu.

Komentarz: zanonimizowany624581
2010-05-05
17:49

zanonimizowany639787 Chorąży

Wdrażanie nowych pomysłów to dobry pomysł ;).
Co do kontrolera to moim zdaniem najlepszy jest ten od MS, gdyż jest bardzo wygodny i jeżeli komuś przeszkadza ułożenie analogów to niech wróci do PC.
Nintendo Wii jest w jakiś sposób powiązany z Game Cube'm. Niektórzy twierdzą, że przy każdej nowej konsoli N cofa się do tyłu o generację. W takim razie ciekaw jestem co teraz wymyślą.
Mówi się także, że wprowadzenie 3d do gier obniży jakość grafiki i cofniemy się prawie do SD. Dlaczego? Bo PS3 i X360 już ledwo radzą sobie z nowymi grami i to nie w 3d.

Komentarz: zanonimizowany639787

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl