Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 20 listopada 2012, 17:00

autor: Aver

Profil polskiego gracza w świetle europejskich badań konsumenckich

W październiku firma Ipsos MediaCT we współpracy z europejską federacją ISFE (Interactive Software Federation of Europe) przeprowadziła internetowe badania konsumenckie polskich graczy. Wynika z nich m.in. że Polacy najczęściej grają na laptopach, zazwyczaj w gry sieciowe, a co czwarty rodzic gra z własnymi dziećmi.

Badania konsumenckie objęły 16 krajów Europy. - Profil polskiego gracza w świetle europejskich badań konsumenckich - wiadomość - 2012-11-20
Badania konsumenckie objęły 16 krajów Europy.
Raport ISFE o polskich graczach
  • Przeprowadzony w 16 krajach Europy;
  • W Polsce badania miały miejsce w październiku na grupie 1 335 osób;
  • Warto podkreślić wzrastające zainteresowanie darmowymi grami sieciowymi;
  • Co czwarty respondent gra co najmniej raz w tygodniu;
  • Najczęściej gramy na laptopach.

Firma Ipsos MediaCT oraz europejska federacja IFSE (Interactive Software Federation of Europe) opublikowały w sieci raport poświęcony polskiej społeczności graczy. Badanie konsumenckie zostało przeprowadzone w październiku w 16 krajach Europy, a w Polsce wzięło w nim udział 1 335 internautów. Porównano je z wynikami ankiet wśród graczy, opracowanymi przy wykorzystaniu danych zebranych poza Internetem. Z rozdziałem publikacji poświęconym naszemu krajowi można się zapoznać na stronie Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPiDOR).

Z badań wynika, że w Polsce 49% respondentów w wieku 16-64 lat grało w ciągu ostatniego roku w grę komputerową. 56% z nich stanowili mężczyźni. Co trzeci mieszkaniec naszego kraju posiadający dostęp do internetu jest zainteresowany grami. Co czwarty rodzić bawi się w ten sposób razem ze swoimi pociechami, a tylko co piąty w ogóle się nie orientuje się w tym, w co grają jego dzieci.

Co ciekawe, zazwyczaj gramy w produkcje sieciowe (43% respondentów); do zabawy najczęściej korzystamy z komputerów (42%), a wśród nich – z laptopów i netbooków (34%). Napopularniejsze są tytuły darmowe, choć Polacy nie stronią także od zakupu gier – w minionym roku 34% pytanych kupiło przynajmniej jeden tytuł.

Najczęściej wykorzystywane platformy – konsole dopiero na trzecim miejscu. - Profil polskiego gracza w świetle europejskich badań konsumenckich - wiadomość - 2012-11-20
Najczęściej wykorzystywane platformy – konsole dopiero na trzecim miejscu.

Na pytanie, jakie słowo najlepiej określa gry, respondenci najczęściej mówili, że są one „wciągające” i zapewniają „zabawę” oraz „rozrywkę”, a gracze wspominali tutaj także o „rywalizacji” i możliwości „ucieczki od rzeczywistości”. Warto dodać, że to ostatnie stwierdzenie bynajmniej nie ma pozytywnego oddźwięku wśród rodziców – aż 56% z nich twierdzi, że grające dzieci spędzają zbyt wiele czasu w ostamotnieniu.

Komentując wyniki badań, Simon Little, dyrektor zarządzający ISFE, stwierdził:

To pokazuje ponad wszelką wątpliwość, że gry zajmują znaczące miejsce pośród rozmaitych form rozrywki. Jednocześnie obserwujemy przemiany w krajobrazie technologii związanych z grami. Gry internetowe i przeznaczone na urządzenia mobilne rozwijają się w szybkim tempie, budząc ogromne zainteresowanie wśród graczy w każdym wieku, zarówno mężczyzn, jak i kobiet.

Aby mieć pełen obraz graczy w Polsce, z pewnością warto porównać wyniki badań opublikowane przez ISFE z tegorocznym i zeszłorocznym wydaniem raportem Game Industry Trends.

Częstotliwość z jaką grają Polacy – blisko 1/4 pytanych nie gra, ponieważ nie ma na to czasu. - Profil polskiego gracza w świetle europejskich badań konsumenckich - wiadomość - 2012-11-20
Częstotliwość z jaką grają Polacy – blisko 1/4 pytanych nie gra, ponieważ nie ma na to czasu.
Rodzice zazwyczaj grają z dziećmi, aby sprawdzić, ile czasu na to poświęcają. - Profil polskiego gracza w świetle europejskich badań konsumenckich - wiadomość - 2012-11-20
Rodzice zazwyczaj grają z dziećmi, aby sprawdzić, ile czasu na to poświęcają.
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.