Raport Game Industry Trends 2012 - polscy gracze w liczbach

Czy zastanawialiście się kiedyś jak naprawdę wygląda rynek gier w Polsce? Jaki jest odsetek graczy i kim są? Jakie platformy preferują? Ile wydają na swoje hobby? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znaleźć można w raporcie Game Industry Trends 2012.

Adrian Werner

Raport Game Industry Trends 2012 - polscy gracze w liczbach - ilustracja #1

Firmy NowyMarketing i NoNoobs.pl S.A opublikowały raport Game Industry Trends 2012 omawiający obecny stan polskiej branży gier. Całe przedsięwzięcie jest kontynuacją badań z 2011 roku i w celu zapewnienia porównywalności wyników zadano respondentom te same pytania, które pojawiły się w poprzedniej edycji. Oczywiście nie zabrakło też nowych zagadnień, w tym zwłaszcza tych związanych z graniem na urządzeniach mobilnych i serwisach społecznościowych.

Badaniem objęta została reprezentatywna grupa internautów w wieku 15-75 lat korzystających z serwisu NK.pl, z której do głównej części kwestionariusza wyselekcjonowano próbę osób bawiących się w jakiekolwiek gry elektroniczne (2736 osób z ogólnej grupy 3866 internautów).

Pecety pozostają najpopularniejszą platformą w Polsce, choć ich znaczenie systematycznie maleje. Rośnie natomiast zainteresowanie grami przeglądarkowymi i mobilnymi. Chcącym dowiedzieć się więcej polecamy przeczytanie pełnego, liczącego 95 stron raportu:

Poniżej znajdziecie pełne zestawienie wyników badań. Wykresów jest cała masa, ale warto poświęcić kilka chwil na ich przejrzenie, gdyż dają one dobry obraz tego jak zmienia się polska branża gier.

Raport Game Industry Trends 2012 - polscy gracze w liczbach - ilustracja #2
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

październik
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-10-17
00:10

dj_sasek Legend

dj_sasek

Mnie zastanawia najbardziej to. Jak można odpowiedzieć "nie wiem" na pytanie czy grało się w jakąkolwiek grę elektroniczną... Albo się grało albo się nie grało. :D
Ogólnie ciekawe zestawienie. Ale nie wiem czy grupa odbiorców odpowiednia.

Komentarz: dj_sasek
2012-10-16
15:57

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

ciekawe kto płaci za te badania i po co ;) ?

Komentarz: A.l.e.X
2012-10-16
15:22

Cziczaki Legend

Cziczaki

Te reklamy to ciekawa sprawa, bo w wyścigówkach są licencjonowane maszyny, co też jest reklamą dla danej marki, w takich grach jak np. Yakuza jest automat z napojami a tam Pepsi, czy kawa Black Boss, w pubach do zamówienia Black Daniels czy piwo Carlsberg, w grach z dużym miastem jak np. Skate 3 jest np. jest billboard z reklamą Dr. Peppers... Sprawia że gra wygląda bardziej "prawdziwie".
Ale gry przeglądarkowe? Tam to już są durne reklamy które albo są na stałe i przeszkadzają lub trzeba gdzieś klikać by je wyłączyć.

Komentarz: Cziczaki
2012-10-16
14:03

bartek183 Centurion

Sorry, ale użytkownicy NK to nie nadają się na żadną reprezentatywną grupę :\ Większość graczy etc przeniosła się już dawno na facebooka - robić taką ankiete na FB to jak robić sondaż przedwyborczy w siedzibie PiSu.

Komentarz: bartek183
2012-10-16
13:47

Tuminure Senator

👍

Czy zdarzyło ci się płacić za granie (abonament, kupno gry, kupowanie przedmiotu lub czegoś innego w grze)?
2012 NIE - 55%,
2011 NIE - 66%,

Ile miesięcznie wydajesz na gry elektroniczne
2012 0zł - 9%,
2011 0zł - 29%,

Wniosek:
Obecnie 55% osób nie płaci za granie ale 0zł na gry wydaje już tylko 9% ankietowanych.
Gratuluję skutecznie przeprowadzonego badania, wraz ze świetnym podsumowaniem.

Komentarz: Tuminure

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl