Raport Game Industry Trends 2012 - polscy gracze w liczbach
Czy zastanawialiście się kiedyś jak naprawdę wygląda rynek gier w Polsce? Jaki jest odsetek graczy i kim są? Jakie platformy preferują? Ile wydają na swoje hobby? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znaleźć można w raporcie Game Industry Trends 2012.

Firmy NowyMarketing i NoNoobs.pl S.A opublikowały raport Game Industry Trends 2012 omawiający obecny stan polskiej branży gier. Całe przedsięwzięcie jest kontynuacją badań z 2011 roku i w celu zapewnienia porównywalności wyników zadano respondentom te same pytania, które pojawiły się w poprzedniej edycji. Oczywiście nie zabrakło też nowych zagadnień, w tym zwłaszcza tych związanych z graniem na urządzeniach mobilnych i serwisach społecznościowych.
Badaniem objęta została reprezentatywna grupa internautów w wieku 15-75 lat korzystających z serwisu NK.pl, z której do głównej części kwestionariusza wyselekcjonowano próbę osób bawiących się w jakiekolwiek gry elektroniczne (2736 osób z ogólnej grupy 3866 internautów).
Pecety pozostają najpopularniejszą platformą w Polsce, choć ich znaczenie systematycznie maleje. Rośnie natomiast zainteresowanie grami przeglądarkowymi i mobilnymi. Chcącym dowiedzieć się więcej polecamy przeczytanie pełnego, liczącego 95 stron raportu:
Poniżej znajdziecie pełne zestawienie wyników badań. Wykresów jest cała masa, ale warto poświęcić kilka chwil na ich przejrzenie, gdyż dają one dobry obraz tego jak zmienia się polska branża gier.

Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
dj_sasek Legend

Mnie zastanawia najbardziej to. Jak można odpowiedzieć "nie wiem" na pytanie czy grało się w jakąkolwiek grę elektroniczną... Albo się grało albo się nie grało. :D
Ogólnie ciekawe zestawienie. Ale nie wiem czy grupa odbiorców odpowiednia.
Cziczaki Legend

Te reklamy to ciekawa sprawa, bo w wyścigówkach są licencjonowane maszyny, co też jest reklamą dla danej marki, w takich grach jak np. Yakuza jest automat z napojami a tam Pepsi, czy kawa Black Boss, w pubach do zamówienia Black Daniels czy piwo Carlsberg, w grach z dużym miastem jak np. Skate 3 jest np. jest billboard z reklamą Dr. Peppers... Sprawia że gra wygląda bardziej "prawdziwie".
Ale gry przeglądarkowe? Tam to już są durne reklamy które albo są na stałe i przeszkadzają lub trzeba gdzieś klikać by je wyłączyć.
bartek183 Centurion
Sorry, ale użytkownicy NK to nie nadają się na żadną reprezentatywną grupę :\ Większość graczy etc przeniosła się już dawno na facebooka - robić taką ankiete na FB to jak robić sondaż przedwyborczy w siedzibie PiSu.
Tuminure Senator
Czy zdarzyło ci się płacić za granie (abonament, kupno gry, kupowanie przedmiotu lub czegoś innego w grze)?
2012 NIE - 55%,
2011 NIE - 66%,
Ile miesięcznie wydajesz na gry elektroniczne
2012 0zł - 9%,
2011 0zł - 29%,
Wniosek:
Obecnie 55% osób nie płaci za granie ale 0zł na gry wydaje już tylko 9% ankietowanych.
Gratuluję skutecznie przeprowadzonego badania, wraz ze świetnym podsumowaniem.