Premiera gry XCOM: Enemy Unknown w Polsce

W Polsce oficjalnie zadebiutowała gra XCOM: Enemy Unknown. Długo oczekiwana przez fanów serii produkcja jest dostępna w polskiej wersji językowej na PC i po angielsku na PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Posiadacze konsol na zlokalizowane edycje muszą poczekać do listopada.

Marcin Skierski

Dzisiaj na półkach polskich sklepów oficjalnie pojawiła się gra XCOM: Enemy Unknown. Dzieło studia Firaxis Games stanowi wznowienie kultowej serii zapoczątkowanej w 1994 roku przez UFO: Enemy Unknown.

W naszym kraju gra została wydana przez firmę Cenega w polskiej wersji językowej na PC oraz po angielsku na Xboksie 360 i PlayStation 3. Rodzimy dystrybutor pierwotnie planował wydać zlokalizowane edycje na wszystkich platformach sprzętowych już dzisiaj, ale z przyczyn technicznych ujawnionych przedwczoraj udało się to tylko na PC. Posiadacze konsol na razie mogą kupić grę tylko po angielsku, a na polską wersję muszą poczekać do listopada.

Cena sugerowana edycji pecetowej została ustalona na poziomie 139,99 złotych, podczas gdy w przypadku konsol wynosi 229,99 złotych. W wielu sklepach grę znajdziecie odpowiednio taniej – najciekawsze oferty znajdziecie w naszej encyklopedii. W ramach rekompensaty za opóźnienie polskiej wersji gry na PlayStation 3 oraz Xboksa 360, w momencie listopadowej premiery zlokalizowanych egzemplarzy sugerowana cena będzie wynosić 179,99 złotych, czyli o 50 złotych taniej niż obecnie.

Wszystko wskazuje na to, że studio Firaxis Games spełniło oczekiwania fanów i dostarczyło wysokiej jakości produkt. Według danych serwisu GameRankings, średnia ocen gry w najbardziej popularnych serwisach branżowych waha się w granicach 86-89%. Serwis gry-online.pl podziela pochlebne opinie, wystawiając w recenzji wysoką notę 9.0 w skali dziesięciostopniowej. Grę możecie również sprawdzić w akcji w filmach przygotowanych przez redaktorów serwisu tvgry.pl.

Dzień przed oficjalną premierą w Europie, posiadacze pecetowej wersji XCOM: Enemy Unknown doczekali się łatki usprawniającej kilka elementów. Poprawiono w niej optymalizację oraz wyeliminowano błędy w samej rozgrywce. Pełną listę wszystkich zmian wprowadzonych w patchu znajdziecie na oficjalnym forum dyskusyjnym firmy 2K Games.

XCOM: Enemy Unknown to nowa odsłona znanej serii strategicznej, której pierwowzór zadebiutował na rynku w 1994 roku. Najnowsza produkcja została stworzona przez studio Firaxis Games, odpowiedzialne wcześniej za cykl Civilization. Rozgrywka toczona jest na dwóch płaszczyznach – warstwa strategiczna rozgrywa się w czasie rzeczywistym, podczas gdy starcia z Obcymi odbywają się w systemie turowym.

XCOM: Enemy Unknown

XCOM: Enemy Unknown

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 9 października 2012

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.3

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-10-13
15:59

grogfeld Chorąży

@Mitsukai to nie jest błąd to blokada w RNG (Random Number Generator). Tak jak w Civ 4 i 5 masz opcję że na początku tury generowana jest losowo sekwencja liczb. I przy każdym wykonaniu akcji wymagającej procentowy wskaźnik pobierana jest jedna liczba ze stosu i porównywana z prawdopodobieństwem. Teraz jeśli chcesz odczytujesz save'a by sprawdzić czy trafisz ponownie to zawsze pobierana jest ta sama liczba. Takie pseudozabezpieczenie dla tych którzy chcą przejść grę bez ryzyka. To temat oburzenia wielu graczy, dlatego gram na Ironmanie i nie mam tego problemu ;) Więc to nie bug ani jakiś spisek Obcych ;)

Komentarz: grogfeld
2012-10-13
16:25

zanonimizowany23874 Legend

To zabezpiecznie jest dosyc latwo oszukac, wystarczy zmienic kolejnosc akcji w danej turze. Wiekszym problemem RNG jest to, ze nie ma zabezpieczenia przeciwko dlugim ciagom spudlowanych strzalow (np. masz 65% na trafienie a pudlujesz 20x pod rzad w 5 kolejnych turach). Jesli na stosie beda same slabe rzuty - masz przewalone cokolwiek bys nie zrobil. Moim zdaniem w grach uzywajacych RNG to jest niedopuszczalne, szczegolnie gdy kazdy rzut ma GIGANTYCZNE znaczenie. To nie jest 20 rzutow z 200-500 podczas jednej rozgrywki (np. bitewniaki figurkowe, gdzie turla sie od groma atakow) a 20 rzutow sposrod ~30-40 oddanych przez bitwe strzalow.

[39]
Bede musial poszukac tej opcji w D-FEND (uzywam nakladki graficznej na dosboxa) - moze zadziala.

Komentarz: zanonimizowany23874
2012-10-13
16:53

Mitsukai Legend

Mitsukai

Nie mialem na mysli ze to blad, czy tez spisek, a bardziej mnie to zaciekawilo i przyznam ze tez wkurzalo w paru sytuacjach, glownie gdy przez zla akcje w piach szlo pol oddzialu i musialem cofnac save (nie lubie tracic jednostek:P). Problem wtedy byl taki ze dokladnie wiedzialem kto w kogo i z czego trafi/nietrafi i prowadzilo to do przestawiania lokacji jednostek by to zmienic :). Szkoda tez ze AI po takim wczyaniu w wiekszosci przypadkow zachowa sie identycznie jak wczesniej.

Komentarz: Mitsukai
2012-10-13
23:03

grogfeld Chorąży

@Mitsukai z tym spiskiem to żartowałem ;) ale fakt mnie też denerwuje ten system, przede wszystkim że to strasznie sztucznie wygląda, wręcz jakby to wszystko z góry było ustawione, nawet to gdzie mają pójść jednostki wroga, tym niemniej gra nas nie oszukuje tylko generuje sobie z wyprzedzeniem liczby.

Co do wypowiedzi:
"Jesli na stosie beda same slabe rzuty - masz przewalone cokolwiek bys nie zrobil. Moim zdaniem w grach uzywajacych RNG to jest niedopuszczalne, szczegolnie gdy kazdy rzut ma GIGANTYCZNE znaczenie. To nie jest 20 rzutow z 200-500 podczas jednej rozgrywki (np. bitewniaki figurkowe, gdzie turla sie od groma atakow) a 20 rzutow sposrod ~30-40 oddanych przez bitwe strzalow."

Takie samo prawdopodobieństwo wyrzucenia niskich rzutów masz w przypadku gdybyś rzuty robił za każdym razem gdy tego wymaga gra. To nie jest oszukiwanie choć na pierwszy rzut oka tak może wyglądać.

Komentarz: grogfeld
2012-10-18
23:28

woyteka Legionista

Witam
Mam problem !!!
Gra mi się mozna powiedzieć zatrzymuje! Koncząc misje moj transportowiec leci powoli do bieguna na globusie potem kamera odjerzdza i wraca i cały czas pokazując ziemie
nic nie mozna zrobić ale animacja działa. Zacząłem grać drugi raz i to samo po 10 godzinach gry:/
Zrobiłem wszystko to co pisali na forum steam i cały czas to samo wiec jest to bug gry i chyba trzeba bedzie poczekać na jakiś patch:/

Ogólnie gra mi sie baaardzo podobała na początku nawet te uproszczenia ale po tych 10 godzinach zaczeło mi przeszkadzać pare rzeczy np.
-strzelanie przez przeszkody(słyszałem ze w pełnej wersji mieli to usunąć)
-ograniczona ilosc przedmiotów zabieranych na misję. Nie można wziąśc np.4 granatów
-usunięto motyw z amunicją oraz ich produkcją
-wrażenie liniowości gry.Nie czuję takiej swobody jak na przykład w pierwszej czesci z 1993 roku czy w Terror from the deep
-komputerowi przeciwnicy zaczynają się dopiero ruszać jak ich wykryjemy
-brak losowych plansz
-statystyki naszych żołnierzy ograniczone do minimum.
-celność czasami wkurza
-bug uniemozliwiający granie o którym napisałem na początku MASAKRA!

plusy
-uproszczenie gry taktyczej gra jest szybsza, dynamiczniejsza
-cut scenki dodają smaczka i robią klimat
-mapy nie są tak duze aby godzinami szukać schowanych ufoczków
- 6 osobowa druzyna w sam raz mi wystarcza

Podsumowująć mam wrazenie ze gra została bardziej stworzona dla graczy konsolowych i nowych.
Na początku jesteśmy totalnie wkręceni ale pózniej zaczyna nam brakować rozbudowanych funkcji i nieograniczonej dowolności a po pierwszym przejsciu
mamy ochotę zagrać drugi raz tylko dla tego aby sprawdzić sie na innym poziomie trudnosci.
Czekająć az twórcy poprawią bug który uniemowzliwia mi granie zacząłem sobie pykać w X-com enemy unknow z 1993 roku i sie wkręciłem :)
Liczę ze wyjdzie patch ,który naprawi błędy tak abym mógł skonczyć grę oraz patch dla pc który da wiecej możliwosci i funkcji

Pozdrawiam

Komentarz: woyteka

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl