Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 października 2012, 09:58

autor: Adrian Werner

XCOM: Enemy Unknown na PC - porównanie ustawień graficznych

Dzisiaj do amerykańskich sklepów trafi gra XCOM: Enemy Unknown. Z okazji premiery tej wielce wyczekiwanej turowej strategii przygotowaliśmy filmik pokazujący różnice pomiędzy niskimi i wysokimi ustawieniami graficznymi.

XCOM: Enemy Unknown na PC - porównanie ustawień graficznych - ilustracja #1

XCOM: Enemy Unknown, czyli najbardziej oczekiwana gra strategiczna tego roku, trafi dzisiaj na półki amerykańskich sklepów. Najnowsza produkcja studia Firaxis przeznaczona jest na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

W naszym kraju premiera odbędzie się w najbliższy piątek. Warto dodać, że firma Cenega przygotowała pełną polską wersję językową na wszystkich platformach sprzętowych. Gracze będą mieli do wyboru dwie opcje: rodzimy dubbing i spolszczone napisy, lub całość w oryginale. Nie będzie możliwości ustawienia polskich napisów do angielskich ścieżek dialogowych.

Porównanie ustawień graficznych

Z okazji amerykańskiej premiery przygotowaliśmy dla Was filmik, w którym porównujemy minimalne i maksymalne ustawienia graficzne. Różnica między tymi opcjami nie jest duża i widać ją głównie w szczegółowości tekstur. Jest to dostrzegalne przede wszystkim podczas filmowych scenek oraz przy celowaniu we wroga, gdyż tylko wtedy kamera zbliża się na tyle blisko, aby można było wyraźnie zobaczyć różnicę. Poza lepszymi teksturami opcje wysokie oferują również kilka dodatkowych efektów upiększających lokacje, takich jak np. kurz podrywany w powietrze przez wiatr czy tlące się jeszcze fragmenty spalonych drzew.

Opcje

Ustawienia niskie

Ustawienia wysokie

Texture Filtering (filtrowanie tekstur)

Low

High

Fog of War (mgła wojny)

Low

High

Anti-Aliasing (wygładzanie krawędzi)

Low

High

Texture Detail (szczegółowość tekstur)

Low

High

Shadows (cienie)

Low

High

Effects (efekty)

Low

High

Konfiguracja sprzętowa wykorzystana do nagrania filmu:

  1. Procesor: Intel Core i7 3610QM 2,6 GHz
  2. Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 670M 3GB
  3. Pamięć RAM: 8GB
  4. System operacyjny: Windows 7 64bit

Różnice pomiędzy ustawieniami niskimi i wysokimi możecie zobaczyć też na poniższym obrazku:

Zwróćcie uwagę zwłaszcza na teksturę pokrywającą fontannę, kwiaty oraz leżące na ziemi liście.

Zestawienie recenzji

XCOM: Enemy Unknown to następca legendarnego UFO: Enemy Unknown, więc oczekiwania graczy były ogromne. Wydaje się jednak, że zespołowi Firaxis udało się spełnić pokładane w tym projekcie nadzieje i ich dzieło zbiera świetne recenzje. Naszą opublikowaliśmy wczoraj i gra otrzymała ocenę 9.0/10:

  1. Strzelając do E.T. – recenzja gry XCOM: Enemy Unknown

Z opinią redaktora gry-online.pl zgadza się również większość jego kolegów z zagranicy. Według serwisu metacritic średnia ocen wynosi obecnie 89% dla wersji na PC i Xboksa 360 oraz 91% w przypadku wydania na PlayStation 3.

XCOM: Enemy Unknown zebrało najlepsze recenzje od magazynu Game Informer (95%) i strony Game Nexus (także 95%). Natomiast najsurowsi okazali się redaktorzy serwisu IGN, wystawiając grze ocenę 8.2/10.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej