Premiera ARC Raiders. Debiut nowej, wyczekiwanej strzelanki okazał się dużym sukcesem

ARC Raiders zadebiutowało na rynku. Gra zaliczyła mocny start, a twórcy mają ambitne plany rozwoju.

Adrian Werner

11
Premiera ARC Raiders. Debiut nowej, wyczekiwanej strzelanki okazał się dużym sukcesem, źródło grafiki: Embark Studios..
Premiera ARC Raiders. Debiut nowej, wyczekiwanej strzelanki okazał się dużym sukcesem Źródło: Embark Studios..

Aktualizacja (30 października, godz. 22:50)

ARC Raiders już w dniu premiery osiągnęło bardzo dobry wynik aktywności na Steamie. Niespełna godzinę temu w grze bawiło się jednocześnie 264 673 osoby, co na tę chwilę stanowi rekord. Ponadto liczba recenzji na platformie Valve zbliża się do 7000, a te pozytywne stanowią aż 88%. Dość podobną sytuację mamy w PS Store – tutaj pojawiło się ok. 3700 ocen, które dają średnią 4,3 na 5. Embark Studios może więc mówić o naprawdę dużym sukcesie. Pozostaje tylko pytanie, jak długo utrzyma się fala popularności, na której sunie gra.

Oryginalna wiadomość (30 października, godz. 11:30)

Na rynku zadebiutowała gra ARC Raiders – wyczekiwana sieciowa strzelanka typu extraction shooter opracowana przez Embark Studios, czyli byłych pracowników studia DICE (znanych z The Finals).

  1. Gra ukazała się równocześnie na PC i konsolach PlayStation 5 (tutaj z lekkim opóźnieniem) oraz Xbox Series X/S (na Xboxach mogą jednak grać na razie tylko posiadacze wersji Deluxe, reszta musi poczekać kilka godzin). W pierwszej chwili odnotowano klasyczne problemy z serwerami, o czym donoszą w komentarzach pod oficjalnym postem na X sami gracze.
  2. Standardowe wydanie pecetowe kosztuje na Steam 154,99 zł. W PlayStation Store zapłacicie 179 zł, a posiadacze XSX zapłacą 154,99 zł.
  3. Poza wydaniem standardowym dostępna jest także Edycja Deluxe, która za 232,49 zł na PC i XSX oraz 269,00 zł na PS5 oferuje dodatkowe obiekty kosmetyczne, ekstra omotkę i skórkę oraz 2400 żetonów łupieżcy.
  4. Gra oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

Arc Raiders z ambitnymi planami rozwoju

Prezes studia Embark, Patrick Söderlun, zadeklarował, że ARC Raiders ma otrzymywać aktualizację co tydzień, jak w zegarku. Zespół w ten sam sposób rozwija swoją poprzednią grę, czyli The Finals, więc nie są to jedynie puste deklaracje.

Dzięki serii udanych beta-testów gra stała się jedną z najbardziej wyczekiwanych premier października. Wystarczy powiedzieć, że podczas ostatniego playtestu tytuł zanotował rekord aktywności na poziomie prawie 190 tys. graczy bawiących się równocześnie. W rezultacie na Steamie, na liście gier, które najwięcej użytkowników dodało do swoich list życzeń ARC Raiders zajmuje trzecie miejsce. Oczekiwania były więc ogromne i ciekawi nas, czy autorzy im sprostają.

Na razie gra wystartowała z prawdziwym przytupem. Zabawa rozpoczęła się o 11:00 czasu polskiego, a w momencie publikacji tego artykułu na Steamie bawi się w nią 128 674 graczy równocześnie, a liczba ta cały czas rośnie.

  1. ARC Raiders na Steamie

ARC Raiders – minimalne wymagania sprzętowe na PC

  1. Procesor: Intel Core i5-6600K / AMD Ryzen R5 1600
  2. Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1050 Ti / AMD Radeon RX 580 / Intel Arc A380
  3. DirectX: 12
  4. Pamięć RAM: 12 GB
  5. System operacyjny: Windows 10 64-bit

ARC Raiders – zalecane wymagania sprzętowe na PC

  1. Procesor: Intel Core i5-9600K / AMD Ryzen 5 3600
  2. Karta graficzna: Nvidia GeForce RTX 2070 / AMD Radeon RX 5700 XT / Intel Arc B570
  3. DirectX: 12
  4. Pamięć RAM: 16 GB
  5. System operacyjny: Windows 10 64-bit

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

ARC Raiders

ARC Raiders

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 30 października 2025
ARC Raiders - Encyklopedia Gier
8.7

GRYOnline

8.5

Gracze

8.8

Steam

8.7

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

3

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Twórca uniwersum Cyberpunka 2077 wyjaśnił, co by zrobił inaczej, gdyby projektował ten mroczny świat dzisiaj

Następny
Twórca uniwersum Cyberpunka 2077 wyjaśnił, co by zrobił inaczej, gdyby projektował ten mroczny świat dzisiaj

Wysoka cena nowego DLC wkurzyła graczy Cities: Skylines 2. Niektórzy twierdzą, że nowości z Bridges & Ports powinny być dostępne w „podstawce” na premierę

Poprzedni
Wysoka cena nowego DLC wkurzyła graczy Cities: Skylines 2. Niektórzy twierdzą, że nowości z Bridges & Ports powinny być dostępne w „podstawce” na premierę

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl