Kolejne rozszerzenie do Path of Exile przyniesie ze sobą wiele nowości i zmian, a twórcy powoli szykują też wieści na temat PoE 2.
Path of Exile ma już dziewięć lat, lecz twórcy tego darmowego hack’n’slasha nie zwalniają tempa. Studio Grinding Gear Games przedstawiło nowości z Lake of Kalandra – dwunastego rozszerzenia do PoE, które zapowiedziano w lipcu. Tradycyjnie udostępniono też zwiastun prezentujący najważniejsze z nadchodzących atrakcji.
Każdy dodatek niezmiennie przynosi ze sobą kolejne wyzwania w ramach nowych lig i nie inaczej jest w przypadku Lake of Kalandra. Tym razem gracze trafią do wymiaru tytułowej Kalandry, którą mogą kojarzyć z pewnego bezcennego lustra.
Zapewne dlatego lokacje, które zwiedzą bohaterowie, będą lustrzanym odbiciem świata Wraeclastu. Od czasu do czasu znajdą się też tablice, które pozwolą na tworzenie własnych wyzwań poprzez umieszczanie na danych obszarach odbić wybranych potyczek. W ten sposób gracze zdecydują o poziomie wyzwania oraz nagrodach za uporanie się z nim.

Oczywiście z czasem starcia będą stawać się coraz trudniejsze, ale bohaterowie odblokują też specjalne zdolności, dzięki którym będą mogli jeszcze bardziej de facto spersonalizować każdą walkę. Ponadto pod koniec gry, jeśli spodobała nam się dana tablica, będziemy mogli zapisać ją w formie przedmiotu, by spróbować danego wyzwania ponownie albo też zaoferować je innym graczom.
Z Ligą Kalandry związane są też nowe metody pozyskiwania rzadkich przedmiotów. Po potyczce Odbijająca mgła (Reflecting Mist) będzie mogła zaoferować graczom dwa prawie identyczne przedmioty. „Prawie” bo połowa ich cech będzie odwrócona: przykładowo, gdy jeden zwiększy odporność bohatera na obrażenia od błyskawic o połowę, druga zmniejszy ją dwukrotnie. Za każdym razem będzie można zabrać tylko jeden z bliźniaczych egzemplarzy.
Poza tym zespół Grinding Gear Games wprowadzi cztery klejnoty i czternaście unikalnych przedmiotów, a ponad setka starych zostanie zmodyfikowana, by były rzeczywiście „unikalne” i warte sprawdzenia.
Choć nowa zawartość to niewątpliwie główna atrakcja każdego rozszerzenia do Path of Exile, premiera Lake of Kalandra przyniesie ze sobą też aktualizację starych lig. Na warsztat wzięto Archnemesis, Beyond oraz Harvest, poprawiając ich oprawę wizualną, mechaniki rozgrywki, nagrody etc., by nie odbiegały już jakością od nowszej zawartości.
Na tym bynajmniej nie koniec. W PoE pojawi się funkcja Wspomnień Atlasu (Atlas Memories), które – zgodnie z nazwą – dadzą dostęp do wspomnień postaci niezależnych. Te przybiorą formę wymagających map z cennymi nagrodami.

Poza tym, jak zawsze, twórcy wzięli się też za poprawianie balansu gry, zmieniając m.in. działanie statystyki obrony (po znacznych modyfikacjach w patchu 3.16), sługusów, klejnotów, zdolności etc. Pełną listę zmian po angielsku znajdziecie na oficjalnej stronie gry.
Path of Exile: Lake of Kalandra zadebiutuje 19 sierpnia o godzinie 22:00 czasu polskiego.
Nie, deweloper nie zdradził jeszcze konkretnej daty premiery kontynuacji swojego dzieła. Niemniej w zalewie informacji o nowościach w pierwszy Path of Exile zdradzono, że w trakcie imprezy ExileCon 2023 zostanie podana data rozpoczęcia zamkniętej bety PoE 2. Wydarzenie wystartuje 29 lipca 2023 roku, lepiej więc uzbroić się w cierpliwość.
Więcej na temat Path of Exile:
GRYOnline
Gracze
Steam
19

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).