W minionym tygodniu na polskim rynku gier działo się sporo. Techland zapowiedział rodzime wydanie Assetto Corsy na PS4 i XOne, poznaliśmy zawartość jubileuszowego numeru CD-Action (20-lecie), Inner Chains odniosło sukces na Kickstarterze, a CD Projekt RED ujawnił swoje plany na przyszłość i podzielił się wynikami sprzedaży serii Wiedźmin.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
Firma Techland pochwaliła się, że wyda w naszym kraju konsolowe edycje gry Assetto Corsa, czyli symulatora wyścigów samochodowych autorstwa włoskiego studia Kunos Simulazioni.
Produkcja trafi na półki rodzimych sklepów 3 czerwca tego roku, w wersjach na Xboksa One i PlayStation 4.

W zeszłym tygodniu do kiosków trafił nowy numer magazynu CD-Action. Czasopismo kosztuje 15,99 złotych i dołączono do niego pełną wersję jednej gry:

Firma CI Games ogłosiła, że do zespołu pracującego nad Lords of the Fallen 2 dołączył Tomasz Gop. Odegrał on kluczową rolę przy produkcji pierwszej części, ale w zeszłym roku opuścił studio. Jako powód podano wtedy różnice odnośnie wizji tego, jak wyglądać ma kontynuacja.
Jak widać, obie strony ostatecznie doszły do porozumienia. Warto przypomnieć, że CI Games pogodziło się niedawno także ze studiem Deck 13, które wykonało lwią część prac przy pierwszym Lords of the Fallen. Możliwe więc, że po początkowym zamieszaniu druga część ostatecznie zostanie opracowana przez tych samych ludzi co pierwowzór.
Pracującemu nad strzelanka Inner Chains polskiemu studiu Telepath’s Tree udało się podczas zbiórki na Kickstarterze przekroczyć minimalny cel w wysokości 10 tysięcy dolarów. W chwili pisania tej wiadomości licznik na stronie pokazuje już kwotę 11 tys. dolarów, a do końca akcji pozostało 24 dni, więc zgromadzona kwota powinna jeszcze ulec sporemu zwiększeniu.

W zeszłym tygodniu studio CD Projekt RED zorganizowało konferencję, podczas której zespół omówił plany na przyszłość. W tym roku priorytetem będzie dodatek Krew i Wino do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Natomiast w latach 2017-2021 możemy się spodziewać nie tylko zapowiedzianego już Cyberpunka 2077, ale także kolejnego wysokobudżetowego RPG-a. Nie podano oczywiście żadnych konkretów, ale nie byłoby zaskoczeniem, gdyby owa nieznana produkcja okazała się czwartą częścią Wiedźmina.
Studio CD Projekt RED poinformowało także, że sprzedaż trzech głównych odsłon cyklu Wiedźmin przekroczyła 20 milionów egzemplarzy. Liczba ta jest tym bardziej imponująca, że nie obejmuje dodatku Serca z Kamienia, ani planszówki The Witcher Adventure Game.
Niestety, nie podano wyników poszczególnych gier. Autorzy zdradzili za to, że w przypadku Wiedźmina 3 około 2/3 kupionych egzemplarzy to wersje pudełkowe, a tylko 1/3 cyfrowe. Co jednak ciekawe, przy takim podziale przychody ze sprzedaży rozkładały się niemal po równo.
Warto wspomnieć, że Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymał także siedem nominacji do nagród BAFTA. Polski przebój powalczy o statuetki w kategoriach:
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.