Miniony tydzień na polskim rynku należał do spokojnych, głównie z powodu obchodów Wszystkich Świętych. Mimo to nie zabrakło nowych zapowiedzi wydawniczych oraz sporego zestawu ciekawych wieści napływających z rodzimych studiów deweloperskich.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.
Firma Cenega poinformowała, że do jej planów wydawniczych dołączył kosmiczny symulator X Rebirth. Najnowsza produkcja studia Egosoft zmierza wyłącznie na pecety i trafi na półki polskich sklepów 15 listopada tego roku, czyli w dniu światowej premiery. Niestety, projekt nie zostanie zlokalizowany. Nie podano również sugerowanej ceny detalicznej.

Cenega wyda w naszym kraju również Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition, czyli zestaw zawierający tegoroczną bijatykę wraz ze wszystkimi dodatkami DLC. Gra ukaże się w polskiej wersji językowej na pecetach oraz konsolach PlayStation 3, Playstation 4, PlayStation Vita i Xbox 360. Premierę zaplanowano na 29 listopada 2013 roku.

Firma Techland poinformowała, że premiera gry Hellraid została przeniesiona na 2014 rok. Powodem tej decyzji była chęć lepszego dopracowania projektu. Uznano bowiem, że w obecnej postaci nie sprostałby on oczekiwaniom zarówno graczy, jak i samych autorów.
Warto wspomnieć, że studio przeprowadziło wewnętrzne testy i uzyskane w ich trakcie uwagi wpłyną na ostateczny kształt produkcji. Zwłaszcza duże zmiany mają zajść w systemie magii, który zostanie rozbudowany o nowe zaklęcia. Ponadto czas dodany do cyklu deweloperskiego pozwoli wprowadzić nowe opcje oraz tryby rozgrywki.
Przypomnijmy na koniec, że Hellraid zmierza na pecety oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Niestety, twórcy nie podali nowego terminu premiery.

Firma CDP.pl pochwaliła się, że tytuły z rodziny Farming Simulator 2013 nabyło w Polsce ponad 50 tysięcy graczy. Na tę liczbę składa się łączna sprzedaż Farming Simulator 2013 w wersjach na PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz wynik uzyskany przez dodatki Ursus i Titanium.

Na oficjalnym blogu studia CD Projekt RED pojawił się wpis, w którym autorzy zapewnili fanów, że pecetowa wersja gry Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie pozbawiona jakichkolwiek zabezpieczeń DRM. Dotyczy to zarówno wydania pudełkowego, jak i cyfrowego. Tak samo było w przypadku dwóch poprzednich odsłon, więc dobrze, że zespół podtrzyma tę dumną tradycję.
Jedynym wyjątkiem będzie wersja sprzedawana za pośrednictwem usługi Steam. W tym wypadku ludzie z CD Projekt RED nie mają niestety za dużo do powiedzenia i muszą się dostosować do wymagań firmy Valve.
Wiedźmin 3: Dziki Gon ukaże się w przyszłym roku na pecetach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.
Znane z gier Bulletstorm, Gears of War: Judgment i pierwszej części cyklu Painkiller polskie studio People Can Fly zmieniło nazwę na Epic Games Poland. Powodem tej decyzji była chęć podkreślenia, że zespół jest częścią globalnej struktury firmy Epic, w której poszczególne ekipy wspólnie pracują nad kolejnymi projektami.
Przy okazji dowiedzieliśmy się, że studio pomaga obecnie przy produkcji survivalowego sandboksa Fortnite, czyli jednej z pierwszych gier, które wykorzystają technologię Unreal Engine 4.0.

W minionym tygodniu odbyła się w naszym kraju premiera Battlefield 4. Ku zaskoczeniu wielu graczy okazało się, że gra na PC nie posiada opcji włączenia angielskich głosów. Zamiast tego gracze mogą wybierać jedynie między polską i rosyjską wersją językową. Co gorsza, obejście tego problemu nie jest łatwe, gdyż potrzebne pliki wersji angielskiej zostały usunięte z rodzimego wydania.
Jedynym sposobem na usłyszenie podczas zabawy języka Szekspira jest skorzystanie z tzw. międzynarodowego klucza. Za jego pomocą i po przestawieniu klienta usługi Origin na wersję angielską pojawia się opcja pobrania gry z oryginalnymi głosami.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.