Po cenzurze na Steam, gracze są bardzo podejrzliwi. Wściekła reakcja na nowe plany giganta płatniczego

VISA podpadła graczom nowym ogłoszeniem o pracę po ostatnich czystkach na Steamie i Itch.io, mimo że oferta pracy płatniczego giganta może nie mieć nic wspólnego z tą „cenzurą”.

Jakub Błażewicz

5
Po cenzurze na Steam, gracze są bardzo podejrzliwi. Wściekła reakcja na nowe plany giganta płatniczego, źródło grafiki: VISA..
Po cenzurze na Steam, gracze są bardzo podejrzliwi. Wściekła reakcja na nowe plany giganta płatniczego Źródło: VISA..

VISA poszukiwała dyrektora do spraw partnerów na rynku gier wideo. Jednakże wpis informujący o ofercie pracy został szybko usunięty z serwisu Linkedin, po tym, jak dostrzegli ją gracze i zareagowali bez większego entuzjazmu (by nie rzec: z furią).

Oferta pracy, którą odkryli internauci (via serwis X / Reddit), mówi o „wybuchowym” rozwoju branży gier, które są obecnie „dominującą siłą w rozrywce, kulturze i handlu” (w oryg. „commerce”).

Globalna branża gier wideo przeżywa gwałtowny wzrost i stała się dominującą siłą w rozrywce, kulturze i handlu, napędzaną głębokim zaangażowaniem pokolenia Z i pokolenia Alpha, które spędzają więcej czasu na graniu niż na korzystaniu z jakichkolwiek innych mediów.

Te pokolenia, które dorastały w erze cyfrowej, postrzegają granie nie tylko jako zabawę, ale także jako sposób nawiązywania kontaktów społecznych, kreatywną ekspresję i tożsamość. W rezultacie marki, które chcą dotrzeć do tych wysoce wpływowych odbiorców i pozostać dla nich istotne, muszą autentycznie angażować się w ekosystemy gier.

Od sponsorowania e-sportu po aktywacje w grach i partnerstwa z twórcami – gry oferują markom niezrównane możliwości budowania kulturowej trafności i długoterminowej lojalności.

VISA i gaming = cenzura?

Dlatego też VISA – motywowana „chęcią podniesienia na duchu wszystkich i wszędzie przez bycie najlepszym sposobem płacenia i bycia opłacanym” – szuka (szukała?) dyrektora ds. globalnych partnerstw z markami gier wideo. W praktyce stanowisko to miałoby być powiązane z zespołami od sponsoringu i „eksperymentalnym”, a do obowiązków zatrudnionego ma należeć zarządzanie partnerstwami na tym rynku.

Postawmy sprawę jasno: wbrew temu, co wspomina część internautów, oferta pracy słowem nie wspomina o wpływaniu w jakikolwiek sposób na gry wideo lub ich dystrybucję. Niemniej graczom wystarczyło zestawienie „gamingu” i „VISA” w jednym ogłoszeniu, by z miejsca odczytać to jako potwierdzenie chęci mieszania się w sprawy związane z wydawaniem gier – i z czystkami gier dla dorosłych, które ostatnio miały miejsce na Steamie i Itch.io. Stąd niemalże apokaliptyczne ostrzeżenia internautów.

Być może dlatego wpis Alfiego Brody’ego (odpowiedzialnego za globalny sponsoring VIS-y) na ten temat w serwisie LinkedIn został ukryty – aczkolwiek warto zauważyć, że nie dotyczy to nie tylko oferty na oficjalnej stronie spółki, ale też osobnego ogłoszenia w tym samym serwisie. Trzeba przyznać, że niezależnie od intencji firmy, publikacja takiego ogłoszenia w tym momencie była dość niefortunną decyzją.

1

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Tajemniczy błąd w topowych kartach Nvidii. Firma szuka rozwiązania, a inni oferują 1000 dolarów nagrody

Następny
Tajemniczy błąd w topowych kartach Nvidii. Firma szuka rozwiązania, a inni oferują 1000 dolarów nagrody

„Subskrypcje stały się nowym przekleństwem”. Były wiceprezes Bethesdy nie zostawia suchej nitki na usługach pokroju Xbox Game Pass

Poprzedni
„Subskrypcje stały się nowym przekleństwem”. Były wiceprezes Bethesdy nie zostawia suchej nitki na usługach pokroju Xbox Game Pass

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl