Playerunknown’s Battlegrounds – pierwszy rzut oka na pustynną mapę
Po krótkiej wizycie u swoich podwykonawców Brendan „Playerunknown” Greene postanowił podzielić się ze światem pierwszymi obrazkami prezentującymi nową mapę do strzelanki Playerunknown’s Battlegrounds. Zmiana klimatu podgrzała nieco atmosferę, można nawet powiedzieć, że jest gorąco jak na pustyni.
Krzysztof Sobiepan
Sieciowa strzelanka Playerunknown’s Battlegrounds po cichu robi swoje. Zarabia niebotyczne sumy, niezmiennie siedzi na tronie bestsellerów platformy Steam, ostatnio przekroczyła próg 300 tys. jednocześnie bawiących się graczy i powolutku wzbogaca się o nowe usprawnienia rozgrywki oraz świeże dodatki. Jednym z nich ma być zapowiedziana jakiś czas temu kolejna mapa, umieszczona na pustyni (na razie w grze znajduje się jeden teren walk). Wcześniej widzieliśmy tylko wstępne szkice z lotu ptaka. Niedawno jednak sam Brendan „Playerunknown” Greene podzielił się na oficjalnym Twitterze tytułu postępami czynionymi przez dopiero co utworzony zespół pomocniczy w Madison w stanie Wisconsin.
W krótkiej wiadomości dyrektor kreatywny tytułu pokazał dwie grafiki:


Nie jest to może za wiele, ale trochę da się z nich odczytać. Niektóre budynki wydają się do bólu znajome i najpewniej są „na żywca” skopiowane z pierwszej mapy. Z jednej strony gracze przyzwyczaili się już do rozkładu pokoi, z drugiej, na nowej mapie przydałoby się może nieco więcej świeżych budowli. Sam otwarty teren wygląda jednak ładnie, drzewa i krzaki zostały zastąpione kaktusami i suchą trawą. Trudniej więc będzie uniknąć kulki między oczy, padając za pień potężnego dębu. Uwagę przyciągają też tory kolejowe, które mogą być naturalną drogą dla pieszych wycieczek, a nasyp stanowić będzie świetną osłonę przed wrogim ostrzałem. Filtr nałożony na ekran przypomina zaś po prostu kolejny efekt pogodowy, tożsamy z dopiero co dodanym „zachodem słońca”.
Niedawno w grze zadebiutowały dwie nowe bronie i kolejny typ pogody, ale nadal czekamy na sporo dodatków zapowiedzianych na targach E3 2017. Deweloper już dawno nie wypowiadał się o dynamicznym systemie warunków atmosferycznych, fundamentalnej dla rozgrywki mechanice wspinaczki na przeszkody i nowym trybie z zombie. Pozostaje czekać na kolejną comiesięczną aktualizację, która zasili grę zastrzykiem nowej zawartości pod koniec tego miesiąca.
- Graliśmy w PlayerUnknown's Battlegrounds – najlepsze igrzyska śmierci?
- Oficjalna strona Playerunkown's Battlegrounds

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Marvin Pretorianin
Naliczyłem: niebieski (chyba) sklep, kawałek garażu (zupełnie inny, niż z pierwszej mapy), jakaś budka i zbiornik z wodą (wieża ciśnień?). Pokazane z dwóch perspektyw.
"Niektóre budynki wydają się do bólu znajome i najpewniej są „na żywca” skopiowane z pierwszej mapy."
O które, z tych czterech budynków autorowi newsa dokładnie chodzi?
DM Legend

Niektóre murki czy garaże mogą być skopiowane, nie widzę problemu.
Domy raczej nie, bo to przecież odrębne style zupełnie, poza tym na pustyni za dużo ich nie będzie. Martwi jedynie, że trochę tam za dużo tego wszystkiego - bardziej "pusta" pustynia bez wielu miejsc do schowania się znacząco zmieniałby dynamikę rozgrywki. Mam nadzieję, że takie fragmenty terenu też będą.
T_bone Senator

Jest i rower na pierwszym screenie - cichy zabójca.
dj_sasek Legend

Mam nadzieję, że kiedyś zrobią tryb ala Wasteland znany z ARMA 2 i 3. Cenię za to, że dodawać będą nowe mapy, ale nie wiem czy wybór pustyni to dobry pomysł. Chętniej zobaczyłbym coś w zimowych, górskich klimatach.
mareczeklubigry Pretorianin
Ciekaw jestem jak długo potrwa ta moda na Battlegrandsy gra jest oczywiście fajna ale nie wiem jak daleko zajadą na jednej dwóch mapkach... kasę na rozwój gry chyba mają więc powinni ruszyć z kopyta rzucanie graczom raz na jakiś czas dwóch pukawek i jednej mapki w innej szacie spowoduje że ludziom się wreszcie ode chce. Rockstar ma taki fajny materiał na porządnego batlle royala i nic w tym kierunku nie robi