Firma Electronic Arts udostępniła raport finansowy za I kwartał 2019 roku. Znalazło się w nim sporo ciekawych informacji na temat prognozowanych wyników sprzedaży Star Wars Jedi: Fallen Order oraz nowych gier z serii Need for Speed i Plants vs Zombies. Wydawca coraz mocniej stawia także na free-to-play i dystrybucję cyfrową.

Firma Electronic Arts opublikowała sprawozdanie finansowe za miniony kwartał rozliczeniowy, czyli okres od 1 stycznia do 31 marca tego roku. Przychód wyniósł 1,36 mld dolarów, co przebiło prognozy analityków. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku wypracowano 1,26 mld dolarów.
Co ciekawe, w całym minionym roku rozliczeniowym (1 kwietnia 2018 r. – 31 marca 2019 r.) 75% wszystkich przychodów Electronic Arts pochodziło ze źródeł cyfrowych. Obejmuje to zarówno sprzedaż gier w dystrybucji elektronicznej, jak i mikropłatności i abonamenty. Udział tego segmentu w przychodach firmy wzrósł o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Nas bardziej niż suche finanse interesują informacje dotyczące konkretnych gier i marek, a tych w sprawozdaniu znalazło się sporo. Dowiedzieliśmy się, że dla Electronic Arts coraz ważniejsze są produkcje free-to-play i firma zamierza więcej inwestować w ten segment. Korzystające z modelu F2P FIFA Mobile oraz pecetowe odsłony FIFA Online w sumie mają ponad sto milionów użytkowników.
Electronic Arts nie zamierza jednak porzucać segmentu premium. W tym roku ukaże się przeznaczone tylko dla pojedynczego gracza Star Wars Jedi: Fallen Order. Firma spodziewa się, że do końca marca 2020 roku gra rozejdzie się w 6-8 milionach egzemplarzy. Prognozy dla nowego Need for Speed są skromniejsze i zakładają ok. 4 mln egzemplarzy, a w przypadku kolejnego Plants vs Zombies wydawca liczy na kilka milionów.
Firma pochwaliła się również, że w zeszłym roku rozliczeniowym gracze spędzili w sumie pół miliarda minut oglądając streamy z turniejów gier z serii FIFA.
Więcej:Nowy dokument ujawnia prawdę o EA. Intrygujące kulisy transakcji za 55 mld dolarów
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
6

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.