Pierwszy gameplay z nowego RPG w świecie Forgotten Realms

W sieci pojawił się pierwszy gameplay ze Sword Coast Legends – niedawno zapowiedzianej klasycznej gry cRPG. Filmik przedstawia rozgrywkę w trybie dla jednego gracza oraz najbardziej podstawowe aspekty powstającej produkcji.

Michał Jodłowski

Sword Coast Legends w skrócie:
  • Producenci: n-Space i Digital Extremes
  • Gatunek: gra RPG oparta o zasady Dungeons & Dragons
  • Platforma: PC (Steam)
  • Data premiery: 2015 rok
  • Cena: 34,99 dolarów (około 135 złotych)

Na oficjalnym kanale YouTube gry Sword Coast Legends – niedawno zapowiedzianego klasycznego erpega rozgrywanego w świecie Forgotten Realms przy użyciu zasad piątej edycji Dungeons & Dragons – pojawił się zapis rozgrywki w trybie pojedynczego gracza opatrzony deweloperskim komentarzem. Ów widoczny powyżej materiał filmowy prezentuje najbardziej podstawowe elementy rzeczonej produkcji, jak chociażby pracę kamery, ekran ekwipunku, system walki wykorzystujący aktywną pauzę oraz nieco widoków w niezbyt przyjaznym mieście Luskan. Jest to oczywiście robocza wersja Sword Coast Legends, więc z pewnością deweloperzy będą szlifować i mniej lub bardziej zmieniać to, co zobaczyć można na powyższym filmiku. Co ciekawe i dziwne zarazem, choć gra reklamowana jest jako tytuł oparty o zasady Dungeons & Dragons (vide takie klasyki, jak seria Baldur’s Gate czy Neverwinter Nights), to w obserwowanym buildzie najwyraźniej brakuje na przykład okienka, w którym moglibyśmy zapoznać się chociażby z wynikami wszelkich rzutów, będących przecież podstawą zastosowanego systemu.

W przyszłym tygodniu możemy spodziewać się kolejnego tego typu gameplaya przedstawiającego różne aspekty Sword Coast Legends, tym razem z perspektywy Mistrza Gry. Sama gra tworzona jest wyłącznie na pecety i zadebiutuje na rynku jeszcze w tym roku, choć nie wiadomo na razie, kiedy dokładnie. Warto już teraz sprawdzić jej minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe.

Sword Coast Legends

Sword Coast Legends

PC PlayStation Xbox
eol

Gra przestała działać: 20 października 2015

Informacje o Grze
6.3

GRYOnline

6.5

Gracze

5.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-03-21
12:51

timex550 Legionista

timex550

Od dłuższego czasu nie zaglądałem na GOL'a ani też w nic nie grałem (czas i ochota). Aż tu nagle jednego pięknego ranka wchodzę, żeby zobaczyć co tam w branży... a tu taki news.
I tak się zacząłem zastanawiać - czyżby się nam klasyczne RPG'i zaczęły nieco odradzać? Pillars of Eternity, Torment: Tides of Numenera, Sword Coast Legends.
Jakby nie patrzeć, z jednej strony to bardzo dobrze. Wreszcie jakiś powiew świeżości (albo może nostalgii?). Z drugiej strony, chociaż mam nadzieję, że tak się nie stanie, jeśli takowe RPG'i mają trafić do szerszego grona odbiorców, to twórcy muszą odpowiednio zbalansować poziom trudności... a poprzez "zbalansować" mam na myśli "obniżyć".

Komentarz: timex550
2015-03-21
16:11

mindmaster00 Centurion

mindmaster00

Sir Xan Czy grałem w mody do NWN 1 i 2 nie wiesz, to raz. Dwa nie mowa tu o dodatkach robionych przez fanów czy też o grach które "może kiedyś powstaną" ale o tych które są i powstają. Trzy ja wcale tej gry nie skrytykowałem więc nie rozumiem z jakiego powodu taki "boy3" do mnie sapie. Stwierdziłem jedynie fakt że to już imo oklepane miasto i jest całe mnóstwo lokacji w tym świecie które aż proszą się o grę. A to że dla mnie Luskan jest nudne to już mój problem co nie :) Nie mówię też ze samo Luskan dla mnie tą grę deklasuje na starcie. Wystarczy przeczytać mój pierwszy komentarz. gra wygląda moim zdaniem fajnie. Dużo dialogów między bohaterami, bardzo podoba mi się szkocki akcent u krasnoluda. Sama gra może mieć świetną fabułę i dzięki temu może nie zwrócę nawet uwagi na samo miasto. Jestem od lat wielkim fanem RPG a zwłaszcza FR więc tej gry sobie nie odpuszczę. Pozdrawiam.

Komentarz: mindmaster00
2015-03-21
18:11

Draugnimir Generał

Draugnimir

To ja pozwolę sobie dopowiedzieć, że o ile kampania zostanie (najpewniej) osadzona w północnych stronach Wybrzeża Mieczy, tak jest wielce prawdopodobne, że pojedyncze scenariusze do Trybu Mistrza Podziemi zostaną umiejscowione również w innych częściach świata. A przynajmniej deweloperzy chcą je pokazać "w przyszłości" (równie dobrze może oznaczać to kolejne gry z serii, gdyby takowa była planowana). Poza tym, edytor misji/kampanii ma być na tyle bogaty w możliwości, by nic nie stało na przeszkodzie w tworzeniu scenariuszy osadzonych w dowolnych rejonach Zapomnianych Krain.

Komentarz: Draugnimir
2015-03-21
23:02

zanonimizowany619836 Generał

oby nie było wymogu uzywania aktywnej pauzy bo nie lubie tego, turowe walki lubie od momentu gdy zagrałem w divinity original sin i skoro ma byc czas rzeczywisty to niech nie narzucaja mi nie dynamicznej walki gdzie musze co chwila se to wlaczac,. i tak grac bede na easy bo lubie tak grac i oby tam tez mi nie narzucali, jak gra jest wymagajaca to nie gdy kaze mi tego uzywac czyli czysty czas rzeczywisty lub turówka. nie cierpie aktywnej spacji.

Komentarz: zanonimizowany619836
2015-03-27
18:56

Planetar Pretorianin

Planetar

A ja na odwrót - uwielbiam aktywną pauzę. Można zatrzymać, coś sprawdzić, upewnić się i dobrze rozdać rozkazy. Bez pauzy taktyczne operowanie zaklęciami i takimi specjalnymi zdolnościami byłoby ... bez sensu. Nie byłoby na to czasu ani na mikro zarządzanie przez co gra zamieniłaby się w sieczkę ala diabolo.

Komentarz: Planetar

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl