Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2002, 11:39

autor: Łosiu

Pierwsze szczegóły o Middle-Earth Online

Dziś 18 grudnia 2002 roku, czyli długo oczekiwana światowa premiera ekranizacji drugiego tomu słynnej trylogii J.R.R. Tolkiena, zatytułowanej The Lord of the Rings. Przy okazji tego faktu warto zwrócić uwagę na jeden z pierwszych wywiadów jakie pojawiły się w Internecie, który porusza temat Middle-Earth Online – gry z gatunku MMOcRPG osadzonej w realiach świata stworzonego przez Tolkiena.

Dziś 18 grudnia 2002 roku, czyli długo oczekiwana światowa premiera ekranizacji drugiego tomu słynnej trylogii J.R.R. Tolkiena, zatytułowanej The Lord of the Rings. Przy okazji tego faktu warto zwrócić uwagę na jeden z pierwszych wywiadów jakie pojawiły się w Internecie, który porusza temat Middle-Earth Online – gry z gatunku MMOcRPG osadzonej w realiach świata stworzonego przez Tolkiena.

Nad produkcją gry pieczę sprawuje sam Chris Taylor, prawdziwa legenda tej branży. Jego dorobek to 11 lat pracy dla firmy Interplay i udział w tworzeniu takich tytułów jak Stonekeep, Fallout oraz Starfleet Command. Co więcej, Chris Taylor chwali się, że ma już spore doświadczenie w grach MMO poparte m.in. 61-poziomową postacią Gnoma Wizarda w grze EverQuest :-)

Ponieważ produkcja gry znajduje się w bardzo wczesnym stadium w wywiadzie padają ogólne informacje dotyczące Middle-Earth Online. Zacznijmy od tego, że akcja toczy się w Śródziemiu, a autorzy wprowadzą do gry główną, przewodnią fabułę, w której gracze będą mogli czynnie brać udział. Wystąpią tu postacie znane z książek J.R.R. Tolkiena, jednakże ich rola, (czy będą to statyczne NPC-ty, czy też będą pełniły nadrzędną rolę w grze) nie została jeszcze ostatecznie określona. Gra będzie w dużej mierze nastawiona na rozgrywkę społeczną, jednakże sama walka też nie będzie czymś obcym – autorzy wspominają o systemie walki PvP, i to od jego wykonania uzależniają czy będą grywalne rasy „złe”. Na dobrą sprawę znaczy to, że nie wiadomo, czy gracze będą grali tylko tymi „dobrymi” i zabijać będą grupy potworów, czy też może zobaczymy tu walkę typu Realm vs. Realm.

Bardzo ważną rolę w rozgrywce pełnić będą budynki i domy mieszkalne, które sami będziemy mogli wybudować na specjalnie do tego przygotowanych terytoriach. Dla każdej rasy przygotowywanych zostanie kilka różnych konstrukcji różniącymi się wyglądem i walorami funkcjonalnymi.

W Middle-Earth Online zaimplementowany zostanie system tzw. tradeskilli, oraz system magiczny bazujący ściśle na magii opisanej w książkach. Znaczy to, że np. Hobbici nie będą mogli używać magii, będą jednakże bardzo odporni na jej działanie. Naturalnie w świecie gry znajdziemy szereg magicznych przedmiotów i broni, zachowana zostanie jednak reguła, że będą to bardzo rzadkie i cenne zarazem przedmioty.

Rzecz jasna posiadać będziemy bardzo duże pole do popisu jeżeli chodzi o kreację postaci. Nie podano jednak konkretów, poza tym, że do wyboru będą rasy występujące w Śródziemiu.

Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.