Powrót Kratosa na Steam nie okazał się w pełni udany. Gra została przyjęta znacznie chłodniej niż poprzednia odsłona cyklu.
Rekordowy „peak” God of War: Ragnarok na Steamie po pierwszym weekendzie na rynku wyniósł 35 615 graczy jednocześnie. W efekcie, jak zwrócił uwagę Alejandro JJ, współautor newslettera GameDiscoverCo, to ósmy najlepszy debiut PlayStation na platformie firmy Valve (lepiej niż Days Gone, ale poniżej The Last of Us: Part 1 – jednocześnie ponad dwukrotnie gorzej od God of War).
Wczoraj na PC zadebiutowała konwersja God of War: Ragnarok, czyli jednego z największych exclusive’ów z konsol PlayStation 4 i PS5. Nie przebiegła ona bez problemów.
Na Steamie tylko 66% recenzji graczy jest pozytywnych, co serwis kategoryzuje jako „mieszany” odbiór gry. Dla porównania w przypadku poprzedniej części, czyli God of War, jest to 96%. Widać więc wyraźnie, że produkcja została przyjęta chłodniej.
To review bombing, więc trzeba do niego podchodzić z pewnym dystansem.
Kilka osób zwróciło uwagę na fakt, że większość negatywnych recenzji na Steamie jest od osób, które zagrały mniej niż dwie godziny. Wiele z nich najpewniej kupiło więc grę, odpaliło ją na krótko, napisało recenzję, a potem dokonało zwrotu (można tego dokonać, jeśli grało się poniżej 120 minut).
Dlatego przynajmniej na razie zalew negatywnych recenzji God of War Ragnarok na Steamie należy traktować jako przejaw frustracji graczy, a nie ocenę samej jakości gry.
Pomimo tych narzekań gra sprzedaje się dobrze. W chwili pisania tego artykułu God of War: Ragnarok jest drugim największym globalnym bestsellerem na Steamie (wyprzedza go EA Sports FC 25).
Jednakże nawet pod względem popularności gra radzi sobie wyraźnie gorzej niż poprzednia odsłona. Rekordem aktywności dnia premiery dla God of War: Ragnarok było 22 967 graczy bawiących się równocześnie, podczas gdy God of War mógł się pochwalić wynikiem 49 411 osób jednocześnie, czyli ponad dwukrotnie wyższym.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.