Pecetowy debiut God of War można zaliczyć do udanych. Gra zbiera wyśmienite recenzje na Steamie i osiąga dobre wyniki aktywności. Dowiedzieliśmy się także, że deweloperzy ze studiów firmy Sony od dawna prosili swoich szefów o możliwość wydawania swoich projektów na PC.
Wczoraj na rynku pojawiła się pecetowa wersja God of War, czyli jednego z największych przebojów z PlayStation 4. Dzień po premierze można już stwierdzić, że komputerowy debiut projektu okazał się sporym sukcesem. W chwili pisania tej wiadomości, ponad 15 godzin po premierze, tytuł jest na pierwszym miejscu bestsellerów Steama, zarówno w Polsce, jak i globalnie.
Ponadto God of War zachwycił użytkowników platformy firmy Valve. Produkcja ma tam już ponad 3 tysiące recenzji graczy i aż 97% z nich aprobuje grę, co serwis kategoryzuje jako „przytłaczająco pozytywny” odbiór tytułu. Chwalona jest zwłaszcza jakość konwersji, zarówno pod względem optymalizacji, jak i bardzo rozbudowanych opcji konfiguracyjnych.
Graczy zachwyca także wyśmienicie opracowane wsparcie dla monitorów ultrapanoramicznych. Rozdzielczościami ultrawide możemy się cieszyć nie tylko podczas rozgrywki, ale również w trakcie scenek przerywnikowych.

Gra uzyskuje także dobre wyniki aktywności. Wczoraj, w najgorętszym momencie dnia premiery, w pecetowe God of War na Steamie bawiło się 49 411 osób równocześnie. Rekordy dla produkcji singleplayer najczęściej ustanawiane są w pierwszy weekend po debiucie, więc ta konwersja ma spore szanse pobić wynik Horizon: Zero Dawn (56 tys. graczy jednocześnie) i tym samym stać się najpopularniejszą pozycją Sony w historii Steama.
Warto na koniec wspomnieć o ciekawym wywiadzie, którego deweloperzy udzielili magazynowi Game Informer. Zdradzili w nim, że wiele studiów należących do japońskiego giganta od dawna prosiło swoich szefów o możliwość konwertowania gier na PC, aż w końcu firma wyraziła na to zgodę. Koncern dopiero orientuje się na rynku pecetowym i dopasowuje do niego swoją strategię, więc trudno powiedzieć, czy np. God of War: Ragnarok trafi na komputery szybciej niż w przypadku poprzedniej części serii – o ile w ogóle to nastąpi.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
79

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.