Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 stycznia 2012, 14:45

autor: Sarge

Pecetowa wersja gry Syndicate bez wsparcia dla DirectX 10/11

Jeden z twórców gry Syndicate zdradził w wywiadzie dla serwisu PC Games Hardware, że pecetowa wersja gry Syndicate nie zaoferuje wsparcia dla bibliotek DirectX 10/11. Zamiast tego gracze będą musieli zadowolić się obsługą dziewiątej edycji DirectX.

Pecetowa wersja gry Syndicate zaoferuje wsparcie jedynie dla bibliotek DirectX 9. Tym samym nie możemy liczyć na implementację nowoczesnych technologii oferowanych przez dziesiątą i jedenastą edycję DirectX.

Pecetowa wersja gry Syndicate bez wsparcia dla DirectX 10/11 - ilustracja #1

Powyższą informację przekazał Otto Kivling, dyrektor techniczny studia Starbreeze, który udzielił wywiadu redaktorom serwisu PC Games Hardware. Twórcy początkowo brali pod uwagę głównie możliwości oferowane przez DirectX 9 oraz DirectX 10, ale ostatecznie zdecydowano się na to pierwsze rozwiązanie.

Kivling ciepło wypowiedział się na temat bibliotek DirectX 11, ale wprowadzenie ich wsparcia wiązałoby się ze znacznym przebudowaniem silnika graficznego, co wydawało się dla dewelopera zbyt ryzykowne. Zamiast tego twórcy skoncentrowali się na wykorzystaniu wszystkich atutów DirectX 9. Rozmówca obiecał na koniec, że przyszłe produkcje studia Starbreeze powinny obsługiwać DirectX 11.

Wygląda na to, że Syndicate jest przykładem kolejnej produkcji, której rozwój został w pewnym stopniu zahamowany przez równocześnie powstające konsolowe edycje. Deweloper nie chciał znacząco modyfikować silnika, bo prawdopodobnie oznaczałoby to konieczność pracowania nad poszczególnymi wersjami przez dwa oddzielne zespoły.

Pecetowa wersja gry Syndicate bez wsparcia dla DirectX 10/11 - ilustracja #2

Obiecano za to w większym stopniu wykorzystać moc najnowszych CPU. The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena – jedna z poprzednich produkcji studia – działała najlepiej na dwurdzeniowych procesorach. Twórcy chcieli to zmienić w przypadku pecetowej wersji Syndicate: „Byliśmy świadomi tego ograniczenia i wprowadziliśmy usprawnienia silnika, aby wykorzystać więcej rdzeni dla Syndicate.

Syndicate zadebiutuje 24 lutego bieżącego roku w Europie i trzy dni wcześniej w Stanach Zjednoczonych. W przygotowaniu są wersje na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz PC. W naszym kraju gra zostanie wydana przez firmę Electronic Arts Polska. Pod koniec tego miesiąca posiadacze konsol otrzymają wersję demonstracyjną trybu kooperacji.