Zespół Grinding Gear Games zapowiedział konsolową wersję popularnego RPG-a akcji Path of Exile. Gra ukaże się w tym roku na Xboksa One i zaoferuje zmiany w balansie rozgrywki, które wymuszą zabawę na odrębnych serwerach.
Wyśmienite pecetowe RPG akcji Path of Exile doczeka się wersji konsolowej. Studio Grinding Gear Games właśnie poinformowało, że gra zmierza na Xboksa One. Produkcja ukaże się w tym roku, ale na razie autorzy nie są w stanie podać dokładniejszej daty premiery.
Podobnie jak pecetowy pierwowzór, wersja na Xboksa One oparta zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Graczy konsolowych niezaznajomionych z tym tytułem warto uspokoić, że słynie on z bardzo łagodnej implementacji rozwiązań free-to-play.
Wersja na Xboksa One zaoferuje pełną zawartość wydania pecetowego, wliczając w to nadchodzący patch 3.0, wprowadzający piąty akt kampanii. Za konwersję odpowiada odrębny wewnętrzny zespół studia, który wcześniej opracował ulepszenia silnika wykorzystujące dobrodziejstwa DirectX 11. Co ciekawe, gracze konsolowi będą bawili się na odrębnych serwerach. Wynika to z tego, że autorzy szykują pewne zmiany w mechanice i balansie rozgrywki, mające sprawić, że produkcja będzie lepiej pasowała do zabawy na padzie.

Jednocześnie autorzy postanowili uspokoić fanów wersji pecetowej. W wywiadzie dla serwisu PC Invasion podkreślili, że zatrudnili dodatkowych pracowników, których jedynym zadaniem będzie rozwijanie edycji konsolowej. Dzięki temu zespół odpowiedzialny za wydanie PC pozostanie na nim w pełni skoncentrowany.
Twórcy chcą, aby wszystkie aktualizacje ukazywały się równocześnie na obie platformy, ale zapowiedzieli, że patche pecetowe nigdy nie będą opóźniane w przypadku problemów z wersjami na Xboksa One. Ponadto wydanie komputerowe pozostanie bazą dla całego projektu i posiadać ma odrębny balans rozgrywki. Z tego powodu nie ma planów dodania do niego obsługi pada.
Ponadto autorzy zdradzili, że realia konsolowe wymusiły na nich mocną optymalizację silnika i te ulepszenia są teraz stopniowo wprowadzane także do pecetowego pierwowzoru.
GRYOnline
Gracze
Steam
9

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.