Przerywnik filmowy zamiast skoku, twórcy Outriders tłumaczą dziwne rozwiązanie

Deweloperzy z polskiej firmy People Can Fly postanowili wyjaśnić, jaką rolę pełnią w Outriders liczne animowane przerywniki, które zwróciły uwagę niektórych graczy.

Bartosz Świątek

Przerywnik filmowy zamiast skoku, twórcy Outriders tłumaczą dziwne rozwiązanie.
Przerywnik filmowy zamiast skoku, twórcy Outriders tłumaczą dziwne rozwiązanie.

W SKRÓCIE:

  1. deweloperzy ze studia People Can Fly zdradzili w wywiadzie, jaką rolę w Outriders pełnią liczne, pozornie niepotrzebne animowane sceny;
  2. jest to rozwiązanie pozwalające zsynchronizować rozgrywkę pomiędzy kilkoma graczami bez dezorientowania ich.

Jedną z rzeczy zwracających uwagę graczy, którzy zdecydowali się sprawdzić udostępnione niedawno demo polskiego looter shootera Outriders jest duża liczba animowanych scen, które towarzyszą np. otwieraniu drzwi i tym podobnym aktywnościom. Niektórym osobom wydały się one dość bezsensowne, ale okazuje się, że pełnią w produkcji People Can Fly ważną rolę – pozwalają zsynchronizować rozgrywkę pomiędzy graczami (via Eurogamer).

Rzecz w tym, że Outriders nie korzysta z tzw. dedykowanych serwerów – zamiast tego w trybie kooperacji rozgrywka jest hostowana na komputerach graczy. Gdy członkowie drużyny za bardzo się od siebie oddalają – np. jeden z nich otwiera drzwi do innego miejsca – produkcja musi zadbać o to, by pozostali w jednym miejscu (w przeciwnym wypadku drużyna musiałaby zostać rozdzielona). Deweloperzy mogliby po prostu przenieść pozostałe osoby we właściwe miejsce, ale takie rozwiązanie byłoby dezorientujące. Dodano więc animacje, które ukrywają te teleportacje i umożliwiają łatwiejsze zorientowanie się w tym, co się dzieje.

Potrzebowaliśmy systemu, który pomógłby nam teleportować graczy i streamować jakąś inną zawartość, żeby zacząć ładować drugą lokację. Załóżmy, że jestem osobą, która uruchamia podróż (na inną mapę - przyp. red.). Chcę przeskoczyć na drugą stronę (przepaści – przyp. red.) i rozpocząć tam walkę. Teraz wyobraźmy sobie, że jeden z moich przyjaciół jest w pobliżu Rift Town, a drugi podąża główną ścieżką w kierunku tamtejszych wrogów. Nie mogę po prostu pójść tam i wczytać trzech różnych lokacji, to nie zadziała w grze bez dedykowanych serwerów.

Drugi problem – jeśli uruchomię to przejście i dwaj pozostali gracze zostaną przeteleportowani, to stwierdzą: „zaraz, gdzie my jesteśmy?”. Nasz pomysł – może nie działa to dokładnie tak, jak chcieliśmy – ale nasz pomysł był taki, żeby pokazać wszystkim graczom, co się dzieje. Skaczemy na drugą stronę. Oni to widzą i myślą „Okej!”. To samo z drzwiami. Okej, wchodzimy na ten teren. Naszym pomysłem było wyjaśnienie, co się dzieje. Dodatkowo musimy po prostu zebrać wszystkich graczy, a nie rozdzielać ich w różnych obszarach – stwierdził Piotr Nowakowski.

Deweloper przyznaje, że nie jest to rozwiązanie optymalne, ale jego zdaniem jest lepsze od alternatywy i trzeba przyznać, że ten argument nie jest pozbawiony sensu – z takim nagłym teleportowaniem graczy, którzy za bardzo oddalili się od drużyny, mieliśmy na przykład do czynienia w Anthem i w tamtym tytule faktycznie było to rozwiązanie mocno dezorientujące.

Przypominamy, że Outriders zadebiutuje 1 kwietnia na pecetach oraz konsolach PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One i Xbox Series X / S. Demo produkcji jest dostępne na wszystkich platformach od 25 lutego.

  1. Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem
  2. Outriders – strona ofijcalna
Outriders

Outriders

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 1 kwietnia 2021

Informacje o Grze
6.7

GRYOnline

6.7

Gracze

6.7

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-03-03
10:58

mikelsgrom Konsul

Graficznie początki zeszłej generacji. Startu do Destiny The Division i Borderlands też nie ma. Pogram jeszcze trochę, ale raczej to wszystko.

Komentarz: mikelsgrom
2021-03-03
11:02

zanonimizowany1350097 Chorąży

😒

Moim zdaniem mogliby to po prostu zastąpić zwykłymi animacjami np. otwierania bunkru, a te przerywniki wywalić. Cholera, gra atakuje nas przerywnikiem nawet po wykonaniu skoku nad przepaścią.

Komentarz: zanonimizowany1350097
2021-03-03
11:02

Mutant z Krainy OZ Legend

Mutant z Krainy OZ
😱

Dawno tak glupiego elementu gry nie widziałem.

Komentarz: Mutant z Krainy OZ
2021-03-03
11:08

Uruk-Hai666 Generał

Uruk-Hai666

Mnie w tm demie najbardziej wkurzyła te przerywniki, pomijałem je od razu.

Komentarz: Uruk-Hai666
2021-03-03
11:35

zanonimizowany1349061 Generał

😂

Mamy 2021r a gra nie ma dedykowanych serwerów tylko hostowana jest na sprzęcie graczy <super facepalm>
To niech twórcy się nie zdziwią jak w pierwszym tygodniu ludzie będą mieć najlepszy sprzęt i całą resztę.
Poza tym IP i lokalizacja każdego gracza będzie dostępna jak na dłoni.
O i gra jest za 60€/50Ł.

Komentarz: zanonimizowany1349061

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl