Odkopane z plików Baldur's Gate 3 dialogi zdradzają, że twórcy mieli świetny pomysł na konflikt towarzyszy, którego nigdy nie zobaczyliśmy
Gracze znaleźli w plikach BG3 porzuconą scenę z drugiego aktu. Konflikt druidów rzuca nowe światło na ich decyzje i tragedię sprzed lat.

Trwa złoty wiek moddingu Baldur’s Gate 3, a to oznacza tylko jedno – jeszcze więcej ukrytego dotychczas w plikach gry contentu, który bez pomocy moderów nie miałby szans ujrzeć światła dziennego ani zaistnieć w odrestaurowanej formie. Gracze odkryli bowiem kolejny segment dialogowy, który dotyczy Halsina i Jaheiry.
Nieopowiedziana historia
Scena miała mieć miejsce w akcie drugim. Zgodnie z informacjami „wykopanymi” przez gracza pomiędzy Jaheirą (stacjonującą w Oberży Ostatnie Światło i dowodzącą zespołem Harfiarzy) i Halsinem (który dołącza do zespołu gracza, ponieważ chce zdjąć klątwę ciążącą nad Wybrzeżem Mieczy) dochodzi do sprzeczki. Miałaby ona następujący przebieg:
Wersja TL;DR: Harfiarze musieli porzucić Druidów, żeby ocalić siebie. Halsin wciąż częściowo obwinia Harfiarzy za śmierć swoich przyjaciół, ponieważ zostali pozostawieni sami sobie, podczas gdy Jaheira uważa, że była to trudna, ale konieczna decyzja i że nie miała charakteru osobistego, bo Harfiarze również porzucili niektórych swoich członków. Po wysłuchaniu ich wyjaśnień, postać gracza mogłaby opowiedzieć się po jednej ze stron.
Dla tych z was, którzy niezbyt dobrze odnajdują się w zawiłościach fabularnych drugiego aktu, kilka słów kontekstu: mowa tu o wydarzeniach mających miejsce kilkadziesiąt lat przed tymi przestawionymi w BG3. Kethric Thorm zwrócił się do bogini ciemności Shar w akcie buntu przeciwko wyznawanej wcześniej przez siebie Selune i przygotowywał krucjatę w imieniu tej pierwszej.
Ambicje Thorma niemal udaremnili Harfiarze i Druidzi ze Szmaragdowego Gaju, ale ten w akcie desperacji uwolnił klątwę. Co więcej, za śmierć jego córki Isobel i rozpacz (a tym samym skorzystanie z mocy zaklęcia) miał być odpowiedzialny we wczesnym dostępnie właśnie Halsin. Doprowadziło to Wybrzeże Mieczy do opłakanego stanu, jaki możemy obserwować podczas rozgrywki. Było to także pierwotnym źródłem motywacji druida, by udać się w stronę krain spowitych cieniem i naprawić wyrządzoną ziemi krzywdę.

Odkrycie rzuciło nowe światło na przedstawione w grze wydarzenia i samą obecność konkretnych bohaterów:
Wow, dzięki za to!
Zawsze miło poczytać prawdziwe informacje o wczesnych wersjach fabuły.
Uważam, że to naprawdę ciekawe. Zastanawiam się, czy ten rodzaj „zdrady” mógł się przenieść na moment, w którym w wersji finałowej porzuciła Minsca na rzecz Absolutu?
Tak czy inaczej, jedną z rzeczy, których brakuje mi w aktach 2 i 3 w porównaniu z aktem 1, jest to, znacznie mniej uwagi poświęca się tam konfliktom i relacjom między towarzyszami. To byłby naprawdę dobry moment na ich rozwój.
A niech mnie, świetna robota. Fajnie by to było zobaczyć w grze, zwłaszcza gdyby zachowali pomysł, że to Halsin zabił Isobel.
Jedno jest pewne – bez tych informacji akt 2 jest zdecydowanie bardziej fragmentaryczny. Wskazówek na temat tego, co się wydarzyło na ziemi spowitej klątwą musimy szukać w różnych dziennikach i porozrzucanych po krainie informacjach, ale i tak nie dają nam one pełnego obrazu całej tragedii. Wielka szkoda, bo dzięki odkrytym przez fana danym ten segment fabularny zapewne wybrzmiałby o wiele mocniej – dla wielu to bowiem najlepsza część gry.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic