Reddit zdecydował się wprowadzić nową formę reklamy. Jej format do złudzenia przypomina posty użytkowników.
Reddit ma za sobą burzliwy okres. Wystarczy przypomnieć sobie chociażby zamieszanie związanie z wysokimi opłatami za dostęp API. Wywołały one ogromny strajk moderatorów, który zaowocował niemal całkowitym paraliżem portalu. Potem narosły również kontrowersje wokół r/place i rzekomej cenzury. Teraz na horyzoncie pojawiła się kolejna sprawa mogąca wywołać niezadowolenie użytkowników. Chodzi o nową formę reklamy.
Jak donosi portal Tech Crunch, Reddit postanowił wprowadzić format, który będzie imitował wpisy użytkowników portalu. Zobaczymy więc przy nich nazwę użytkownika, liczbę reakcji oraz komentarzy. W samej treści mogą natomiast pojawić się również filmy oraz grafiki. Jedyną różnicą jest jedynie adnotacja o tym, że jest to treść reklamowa.
Z racji tego, że platforma wyróżnia się dość specyficzną formą moderacji, w której to kontrolę nad subredditami sprawują ochotnicy, strona ta może nie wydawać się najatrakcyjniejszym miejscem dla reklamodawców. Mimo to twórcy Reddita starają się przyciągnąć uwagę firm.
Oczywiście rodzi się jednak problem. Reklamy bowiem wtapiają się w tablicę użytkowników i w pewnym imitują tworzone przez nich treści. Może to więc zostać negatywnie odebrane przez część społeczności. Czas pokaże, czy faktycznie tak będzie. Nowa forma promocji jest bowiem dostępna od dziś.
0

Autor: Agnieszka Adamus
Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.