Przy okazji targów Gamescom (a zwłaszcza zakończonej niedawno konferencji firmy Electronic Arts) zdradzono sporo nowości w temacie serii Plants vs Zombies (It’s About Time oraz Garden Warfare) i gry Peggle 2. Ujawniono nowe elementy, zapowiedzianio dodatkową zawartość, pokazano kilka zwiastunów, a także pochwalono się odniesionymi sukcesami.
Obok największych hitów na konferencji firmy Electronic Arts podczas targów Gamescom nie mogło zabraknąć również „mniejszych” tytułów: serii Plants vs Zombies oraz Peggle 2.
Pierwszą omówioną grą było Plants vs Zombies 2: It’s About Time. Wciąż czekamy na premierę tej pozycji na pecetach (zapowiadaną na niesprecyzowany bliżej moment trwającego jeszcze lata), tymczasem zdążyła ona już zrobić furorę na rynku urządzeń mobilnych, gdzie zadebiutowała 18 lipca. Produkcja znalazła się na szczytach list przebojów w ponad 100 krajach, a gracze spędzili w niej łącznie ponad 15 milionów godzin. Dowiedzieliśmy się też, że gra doczeka się rozszerzenia zatytułowanego Far Future. Niestety, nie poznaliśmy żadnych szczegółów na jego temat.
Następnie przyszła pora na Plants vs Zombies: Garden Warfare, „stacjonarną” odsłonę serii. W tym temacie ujawniono przede wszystkim możliwość zabawy po stronie zombie. Przygotowany na tę okazję zwiastun, prezentujący grafikę generowaną przez silnik gry (możecie go zobaczyć powyżej), ukazuje cztery główne klasy postaci wśród umarlaków i ich wyjątkowe zdolności. Wideo daje nam też pobieżny wgląd w system modyfikowania swojego „żołnierza”, pozwalający na wybór dla niego ekwipunku spośród setek dostępnych przedmiotów.
Wśród ujawnionych nowości znalazł się również kolejny (obok czteroosobowej kooperacji) tryb rozgrywki – zabawa dla maksymalnie 24 graczy, którzy stają naprzeciw jako zombie i rośliny. Wygląda na to, że najnowsza konsola firmy Microsoft cieszy się szczególnymi względami twórców, jako że zapowiedziano dla niej (na wyłączność) kooperacyjną rozgrywkę dla dwóch graczy na podzielonym ekranie.

W temacie urządzenia giganta z Redmond nie można nie wspomnieć również o specjalnej funkcji, którą otrzyma jedynie edycja przeznaczona na Xboksa One. Mowa tu o Boss Mode, usłudze korzystającej z kontrolera Kinect i technologii SmartGlass, na swój sposób zamieniającej Garden Warfare w grę strategiczną. W „trybie szefa” obserwujemy pole bitwy z lotu ptaka i zarządzamy kontrolowanymi jednostkami, wydając im polecenia.
Co więcej, ujawniono, że gra jako pierwsza ukaże się w wersjach na konsole Microsoftu. Premiera tych edycji nastąpi wiosną przyszłego roku, tymczasem już teraz można składać na nie zamówienia – cena obu wydań wynosi 39,99 euro (ok. 170 zł). Wciąż nie wiemy, kiedy możemy spodziewać się Garden Warfare na pecetach i PlayStation 3.
Niestety, na grę Peggle 2 Electronic Arts przeznaczyło znacznie mniej czasu. Potwierdzono tylko ujawnioną niedawno informację, że gra ukaże się najpierw na Xboksie One (jako tytuł startowy), i pokazano krótki zwiastun rozgrywki. Podczas samej konferencji nie zdradzono żadnych szczegółów na temat produkcji ani nie sprecyzowano daty jej premiery (jako że wciąż nie znamy terminu, w jakim ukaże się na rynku najnowsza konsola Microsoftu).
Na szczęście redaktorzy seriwsu IGN w tym samym czasie dotarli na stoisko studia PopCap Games, twórców Peggle, i wypytali dewelopera o nowości w kontynuacji ich uznanego dzieła. W oczy rzuca się tutaj przede wszystkim grafika, która obfituje w więcej efektów i animacji. Wizerunek wybranej przez nas postaci nabierze życia, reagując – gniewem lub radością – na nasze poczynania w zestrzeliwaniu kołków. To samo dotyczy ścieżki dźwiękowej – muzyczny akompaniament również będzie uzależniony od tego, jak nam idzie (a także od tego, kim gramy, jako że każdy Peggle Master ma mieć indywidualny soundtrack). Co więcej, w grze nie zabraknie nowych postaci z unikalnymi zdolnościami (znacznie odbiegającymi od tych, które znamy z pierwszej części), a na planszach uświadczymy więcej urozmaiceń (jak nieznane wcześniej rodzaje kołków czy obecność elementów rodem ze stołów do pinballa).
Na poniższym filmie, nagranym przez redaktorów serwisu IGN, możecie zobaczyć rozgrywkę z komentarzem dewelopera, prezentującą postać Luny i jej zdolność o nazwie Nightshade:
Gracze
OpenCritic
1

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.