Need for Speed – screeny kontra rzeczywistość
Nowy Need for Speed będzie mógł się poszczycić bardzo realistyczną grafiką. Ukazuje to porównanie screenów z gry do autentycznych zdjęć. Na pierwszy rzut oka różnice są niemal niedostrzegalne.
Łukasz Szliselman
Dochodzimy do momentu, w którym gry wyścigowe niemal ocierają się o fotorealizm. Kolejnym dowodem na to będzie nowy Need for Speed, czyli tegoroczna edycja kultowego cyklu samochodówek od firmy Electronic Arts, który po paru nieudanych odsłonach próbuje wrócić do łask fanów. Na stronie internetowej grupy pasjonatów motoryzacji Speed Hunters projektant modeli aut ze studia Ghost Games opowiedział o swojej pracy oraz zaprezentował kilka efektownych obrazków. Jeden z nich, widoczny poniżej, ukazuje zestawienie autentycznych fotografii z ich wirtualnymi odpowiednikami, stworzonymi na silniku gry. Potraficie dostrzec różnice?
Po dokładniejszych oględzinach oczywiste staje się, że po lewej stronie widzimy grafikę komputerową. Zdradzają to chociażby zniekształcenia kabli energetycznych, płaska tekstura trawy czy jednolite niebo. Z drugiej strony samo auto wygląda bardzo przekonująco. Efekt taki osiągnięto dzięki technice Physical Based Rendering. Metoda ta ułatwia prace grafikom, gdyż nie muszą oni tworzyć kilku wersji danego obiektu w zależności od warunków zewnętrznych. Wystarczy określić jakie materiały mają imitować poszczególne powierzchnie (np. metal, szkło, guma, itd.), a silnik graficzny – w tym wypadku Frostbite, znany z serii Battlefield – dba o realistyczne odbicie światła. Pytanie tylko, czy taką grafikę faktycznie zobaczymy w finalnej grze? Need for Speed ukaże się w Polsce 5 listopada na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Frostbite
- EA Gothenburg / Ghost Games
- porównanie graficzne
- Need for Speed (2015)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany943726 Generał
raziel88ck - Jeżeli odpaliłeś ją swoim PC to się nie dziwię. Na PS4 robi robotę.
Jest lepiej niż w tech demo Samaritian (odpalany na 3x gtx 580)
https://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM
dj_sasek Legend

Ale, że co? Exy na PC nie są zacofane i miażdżą pod względem graficznym gry multiplatformowe? No nie sądzę, więc przestań pisać bzdury. Gry multiplatformowe wyglądają lepiej na PC w przeważającej liczbie przykładów. Exy na PC zawierają zarówno graficzne cudeńka pokazujące możliwości tej platformy i są też gry kierowane do użytkowników o przeciętniejszym sprzęcie. Dogodzić można i tym i tym, wybór jest.
zanonimizowany652110 Generał
Przeważająca ilość gier to multiplatformy, więc się domyśl o które chodzi. A gry stricte PC mają się dobrze. Ale, że co? Exy na PC nie są zacofane i miażdżą pod względem graficznym gry multiplatformowe? No nie sądzę, więc przestań pisać bzdury.
raziel88ck Legend

Przecież Arkham Knight ma tak przestarzala grafe, ze az wstyd.
zanonimizowany943726 Generał
Po pierwsze, w Wiedźminie masz dużo większe mapy, niż te w Batmanie.
Dla mnie jako klienta liczy się końcowy efekt, a ten jest lepszy w Batmanie IMO.
Co do ogólnej 'lepszości' rzecz jasna nie chodzi tylko o grafikę, ale o całokształt.