Need for Speed – screeny kontra rzeczywistość

Nowy Need for Speed będzie mógł się poszczycić bardzo realistyczną grafiką. Ukazuje to porównanie screenów z gry do autentycznych zdjęć. Na pierwszy rzut oka różnice są niemal niedostrzegalne.

Łukasz Szliselman

50

Dochodzimy do momentu, w którym gry wyścigowe niemal ocierają się o fotorealizm. Kolejnym dowodem na to będzie nowy Need for Speed, czyli tegoroczna edycja kultowego cyklu samochodówek od firmy Electronic Arts, który po paru nieudanych odsłonach próbuje wrócić do łask fanów. Na stronie internetowej grupy pasjonatów motoryzacji Speed Hunters projektant modeli aut ze studia Ghost Games opowiedział o swojej pracy oraz zaprezentował kilka efektownych obrazków. Jeden z nich, widoczny poniżej, ukazuje zestawienie autentycznych fotografii z ich wirtualnymi odpowiednikami, stworzonymi na silniku gry. Potraficie dostrzec różnice?

Po lewej screeny z gry, po prawej zdjęcia (źródło: Speed Hunters)

Po dokładniejszych oględzinach oczywiste staje się, że po lewej stronie widzimy grafikę komputerową. Zdradzają to chociażby zniekształcenia kabli energetycznych, płaska tekstura trawy czy jednolite niebo. Z drugiej strony samo auto wygląda bardzo przekonująco. Efekt taki osiągnięto dzięki technice Physical Based Rendering. Metoda ta ułatwia prace grafikom, gdyż nie muszą oni tworzyć kilku wersji danego obiektu w zależności od warunków zewnętrznych. Wystarczy określić jakie materiały mają imitować poszczególne powierzchnie (np. metal, szkło, guma, itd.), a silnik graficzny – w tym wypadku Frostbite, znany z serii Battlefield – dba o realistyczne odbicie światła. Pytanie tylko, czy taką grafikę faktycznie zobaczymy w finalnej grze? Need for Speed ukaże się w Polsce 5 listopada na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.

  1. Need for Speed – kompendium wiedzy
  2. Oficjalna strona internetowa gry Need for Speed
Need for Speed

Need for Speed

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 3 listopada 2015
Need for Speed - Encyklopedia Gier
6.9

GRYOnline

6.9

Gracze

7.0

Steam

6.5

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

2

Mobilne premiery tygodnia (m.in. Prune, Vault!, Gabriel Knight: Sins of the Fathers)

Następny
Mobilne premiery tygodnia (m.in. Prune, Vault!, Gabriel Knight: Sins of the Fathers)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain dodawane do GeForce'ów GTX 980 Ti, 980, 970 i 960

Poprzedni
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain dodawane do GeForce'ów GTX 980 Ti, 980, 970 i 960

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl