Natal otrzyma wsparcie 12 czołowych deweloperów

Firma Microsoft ogłosiła, że Natal, kolejny pomysł na próbę zrewolucjonizowania rozrywki elektronicznej, otrzyma wsparcie 12 czołowych deweloperów i wydawców. Wśród z nich znajdują się rzeczywiście najlepsi - Activision Blizzard, Ubisoft, czy chociażby Square Enix. Stawka jest wysoka, bo może chodzić o poszerzenie grupy odbiorców gier, czyli zdobycie nowych klientów.

Szymon Liebert

Firma Microsoft ogłosiła, że Natal, kolejny pomysł na próbę zrewolucjonizowania rozrywki elektronicznej, otrzyma wsparcie 12 czołowych deweloperów i wydawców. Wśród z nich znajdują się rzeczywiście najlepsi - Activision Blizzard, Ubisoft, czy chociażby Square Enix. Stawka jest wysoka, bo może chodzić o poszerzenie grupy odbiorców gier, czyli zdobycie nowych klientów.

Informacja została ogłoszona na targach Tokyo Game Show, podobno tuż przed konferencją konkurencyjnego koncernu Sony. W bardzo wymownym geście przekazano, że Natal cieszy się dużym zainteresowaniem. Na dowód tego Microsoft przedstawił listę 12 niezależnych od firmy wydawców, którzy zapewnią niezbędne wsparcie, tworząc gry wykorzystujące technologię Natal.

Wśród firm pojawiają się: Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, Disney Interactive, Electronic Arts, Konami, MTV Games, Namco Bandai, Sega, Square Enix, THQ, oraz Ubisoft. Jak widać, prawie wszyscy liczący się wydawcy postanowili spróbować sił z Natalem, chociaż nie wiemy czy pracują już nad grami. Może te informacje zostaną uzupełnione wkrótce.

Więcej wiadomości o Natalu prawdopodobnie ujawnią przedstawiciele kilku powyższych firm na targach. Jednym z nich jest Hideo Kojima, według którego pomysł zadziała także z bardziej rozbudowanymi grami. Znany twórca jest pod wrażeniem dzieła Microsoftu, bo pozwoli ono grać wszystkim. Jednocześnie Kojima zaznacza też, że Natal nadaje się nie tylko do casualowych gier.

Natal otrzyma wsparcie 12 czołowych deweloperów  - ilustracja #1

 

Co przygotuje Kojima? Tego jeszcze nie wiemy, ale autor chciałby stworzyć grę z Natalem. Sama technologia została zaprezentowana na E3 2009 i zrobiła wrażenie. W rzeczywistości nie jest to rewolucja techniczna, bo takie rozwiązania pojawiały się już dawno temu (także u konkurencji). Chodzi raczej o stworzenie powszechnego systemu/interfejsu, który obsłuży każdy użytkownik.

Jedyną przeszkodą dla wielu ludzi, którzy mogliby bawić się grami jest oczywiście kontroler. Nie każda osoba potrafi i chce uczyć się obsługi groźnie wyglądającego pada. Prawie każda potrafi natomiast machać rękoma, wykonywać gesty i stroić miny. No właśnie, czy tak będą wyglądały gry na Natala? Jeśli taka jest wizja twórców, to Xboksa 360 czeka prawdziwe oblężenie „party games”.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-09-24
14:55

dresX94 Senator

Ja tam kupię Natala ale chyba bardziej z ciekawości bo i tak pozostanę przy padzie

Komentarz: dresX94
2009-09-24
16:15

zanonimizowany26519 Generał

Jeez co za input lag . Jesli bedzie to tak lagowac w finale to jedynie do czego sie nada to do party games ;] .

Komentarz: zanonimizowany26519
2009-09-24
20:04

andrzej1 Senator

Ja chyba też kupię ale właśnie bardziej z ciekawości :-)))

Komentarz: andrzej1
2009-09-24
23:07

Djas Generał

Ciekawe jak Sony na to odpowie.

Komentarz: Djas
2009-09-24
23:22

zanonimizowany476734 Generał

Jak zrobią pod to gry jak RE5 , Call of duty itp to niezłe to będzie

Komentarz: zanonimizowany476734

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl