Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2009, 11:04

autor: Hed

Natal otrzyma wsparcie 12 czołowych deweloperów

Firma Microsoft ogłosiła, że Natal, kolejny pomysł na próbę zrewolucjonizowania rozrywki elektronicznej, otrzyma wsparcie 12 czołowych deweloperów i wydawców. Wśród z nich znajdują się rzeczywiście najlepsi - Activision Blizzard, Ubisoft, czy chociażby Square Enix. Stawka jest wysoka, bo może chodzić o poszerzenie grupy odbiorców gier, czyli zdobycie nowych klientów.

Firma Microsoft ogłosiła, że Natal, kolejny pomysł na próbę zrewolucjonizowania rozrywki elektronicznej, otrzyma wsparcie 12 czołowych deweloperów i wydawców. Wśród z nich znajdują się rzeczywiście najlepsi - Activision Blizzard, Ubisoft, czy chociażby Square Enix. Stawka jest wysoka, bo może chodzić o poszerzenie grupy odbiorców gier, czyli zdobycie nowych klientów.

Informacja została ogłoszona na targach Tokyo Game Show, podobno tuż przed konferencją konkurencyjnego koncernu Sony. W bardzo wymownym geście przekazano, że Natal cieszy się dużym zainteresowaniem. Na dowód tego Microsoft przedstawił listę 12 niezależnych od firmy wydawców, którzy zapewnią niezbędne wsparcie, tworząc gry wykorzystujące technologię Natal.

Wśród firm pojawiają się: Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, Disney Interactive, Electronic Arts, Konami, MTV Games, Namco Bandai, Sega, Square Enix, THQ, oraz Ubisoft. Jak widać, prawie wszyscy liczący się wydawcy postanowili spróbować sił z Natalem, chociaż nie wiemy czy pracują już nad grami. Może te informacje zostaną uzupełnione wkrótce.

Więcej wiadomości o Natalu prawdopodobnie ujawnią przedstawiciele kilku powyższych firm na targach. Jednym z nich jest Hideo Kojima, według którego pomysł zadziała także z bardziej rozbudowanymi grami. Znany twórca jest pod wrażeniem dzieła Microsoftu, bo pozwoli ono grać wszystkim. Jednocześnie Kojima zaznacza też, że Natal nadaje się nie tylko do casualowych gier.

Natal otrzyma wsparcie 12 czołowych deweloperów  - ilustracja #1

 

Co przygotuje Kojima? Tego jeszcze nie wiemy, ale autor chciałby stworzyć grę z Natalem. Sama technologia została zaprezentowana na E3 2009 i zrobiła wrażenie. W rzeczywistości nie jest to rewolucja techniczna, bo takie rozwiązania pojawiały się już dawno temu (także u konkurencji). Chodzi raczej o stworzenie powszechnego systemu/interfejsu, który obsłuży każdy użytkownik.

Jedyną przeszkodą dla wielu ludzi, którzy mogliby bawić się grami jest oczywiście kontroler. Nie każda osoba potrafi i chce uczyć się obsługi groźnie wyglądającego pada. Prawie każda potrafi natomiast machać rękoma, wykonywać gesty i stroić miny. No właśnie, czy tak będą wyglądały gry na Natala? Jeśli taka jest wizja twórców, to Xboksa 360 czeka prawdziwe oblężenie „party games”.