Serwis YouTube udostępnił listę najpopularniejszych zwiastunów gier tego roku. Czołowe pozycje zajęły filmiki z takich produkcji jak Clash of Clans, Call of Duty: WWII, Star Wars Battlefront 2 czy Destiny 2.

Końcówka roku to okres podsumowań. Pracownicy serwisu YouTube postanowili dochować tradycji i udostępnili zestawienie najpopularniejszych zwiastunów 2017 r. związanych z grami.
Na pierwszym miejscu znalazł się zwiastun Hog Rider 360° z mobilnej gry Clash of Clans. Na korzyść tego filmiku CG zadziałała nie tylko popularność samej marki, ale również fakt, że autorzy wykazali się sporą pomysłowością. Materiał ukazuje bowiem wydarzenia z oczu bohatera pędzącego na grzbiecie prosiaka i widz ma pełną kontrolę nad tym, gdzie jeździec skieruje swój wzrok. Całość świetnie sprawdza się zwłaszcza podczas oglądania z goglami VR.
Pozycja numer dwa nie jest zaskoczeniem. Na miejscu tym znalazł się bowiem pierwszy zwiastun Call of Duty: WWII. Filmik z przytupem ogłosił wyczekiwany powrót marki do realiów II wojny światowej, więc nic dziwnego, że spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem.
Ostatnie miejsce na podium zajął zwiastun kolejnej gry mobilnej w postaci Despicable Me: Minion Rush. Jest to zręcznościówka typu endless runner, bazująca na licencji filmowej serii znanej u nas pod tytułem Jak ukraść Księżyc. Jak widać, minionki rządzą także na YouTube.
Na kolejnej pozycji znalazł się pierwszy zwiastun Star Wars Battlefront 2. Filmik ukazał się na krótko przed targami E3 i wtedy gra budziła wiele pozytywnych emocji. Cały ten entuzjazm wyparował po premierze za sprawą agresywnego systemu mikropłatności i kontrowersji związanych z loot boksami.
Pierwszą piątkę zamyka zwiastun aktualizacji Better Together do gry Minecraft, pozwalającej na wspólną zabawę posiadaczom różnych platform sprzętowych.
Oczko niżej znalazł się pierwszy zwiastun Destiny 2. To filmik CG i nie zawiera żadnych fragmentów rozgrywki, ale jak widać nie zaszkodziło to jego popularności. W sukcesie na pewno pomógł fakt, że materiał był autentycznie zabawny, a do tego kilka dni przed jego debiutem potwierdzono, że projekt ukaże się także na PC.
Kolejną pozycję zajęła reklama RTS-a Halo Wars 2 zatytułowana War of Wits: The Sale, w której obcy z frakcji Banished próbuje sprzedać używany samochód dowódcy sił ludzkości. Sama produkcja nie okazała się wielkim przebojem, ale filmik jest tak zabawny, że obejrzało go wiele osób kompletnie niezainteresowanych samą grą.
Na miejscu numer osiem znalazł się zwiastun darmowego dodatku Smuggler's Run do GTA Online, który pozwala na zabawę w przemytników i wprowadza tryb rozgrywki typu battle royale.
Dużą popularnością cieszył się także teaser nienazwanego jeszcze projektu związanego z tytułową grupą superbohaterów, który powstaje wspólnymi siłami studia Crystal Dynamics (znanego z serii Tomb Raider) oraz zespołu Eidos-Montréal (Deus Ex).
Zestawienie zamyka zwiastun przygotowany na premierę mobilnej odsłony popularnego cyklu piłkarskiego firmy Konami.
Gracze
2

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.