Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 kwietnia 2025, 14:52

Multiplayer w Assassin's Creed: Shadows to coś więcej, niż plotka. Wskazują na to nowe odkrycia fanów

Twórcy Assassin's Creed: Shadows faktycznie pracowali nad trybem multiplayer, sądząc po tym, co odkryli dataminerzy w najnowszym AC.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Assassin’s Creed: Shadows faktycznie mogło otrzymać tryb wieloosobowy, jeśli wierzyć danym znalezionym w plikach gry.

Na ślady funkcji związanych z multiplayerem natknęli się dataminerzy, w tym czeski moder Sliderv2. Jak pokazał na grafikach dołączonych do wpisu opublikowanego w serwisie X, w kodzie źródłowym AC: Shadows zawarte są wzmianki o trybie sieciowym, w tym rozgrywkach PvP.

Wypada przy tym zauważyć, że linijki dotyczące starć między graczami uwzględniają słowo „RED”. Dla przypomnienia: tak brzmiała nazwa kodowa Shadows, pod którą też zapowiedziano grę w trakcie prezentacji Ubisoftu w 2022 roku. Może to oznaczać, że multiplayer był planowany już na wczesnym etapie produkcji (via Insider Gaming).

Oficjalnie Ubisoft nie wspomniał nic o trybie wieloosobowym – ani jako o planowanym dodatku, ani, rzecz jasna, w kontekście porzucenia planów jego wprowadzenia. Niemniej doniesienia z października 2024 roku sugerowały, że multiplayer będzie jedną z nowości, które trafią do Assassin’s Creed: Shadows po premierze.

Tak jak wtedy, tak i teraz informacje budzą mieszane uczucia wśród fanów serii. Część osób tęskni za zabawą wieloosobową – zwłaszcza w starszych odsłonach serii – i chętnie zobaczyłaby ją ponownie w nowszych częściach cyklu. Inni internauci uważają, że multiplayer jest zbędny w produkcji nastawionej na samotną zabawę i jedynie marnuje czas oraz zasoby twórców.

  1. Recenzja gry Assassin’s Creed: Shadows. Mogła być wielka, jest tylko ogromna
  2. Assassin’s Creed: Shadows – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej