Remake MGS 3 tworzony jest nie tylko z myślą o fanach serii, ale również o młodszym pokoleniu graczy. Konami nie chce, aby marka została zapomniana.
Wierzcie lub nie, ale seria Metal Gear zapoczątkowana w 1987 roku ma już na karku ponad 37 lat. Wiele osób nie wyobraża sobie, żeby chociaż nie kojarzyć jej głównego bohatera, Solid Snake’a, ale okazuje się, że jest to spore zmartwienie dla Konami. Z tego właśnie powodu powstaje Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.
Producent serii, Noriaki Okamura, udzielił niedawno wywiadu magazynowi Play. Przyznał w nim wprost, że wielu młodszych graczy nie zdaje sobie sprawy z istnienia Metal Geara.
Jedną z rzeczy, które skłoniły nas do zrobienia remake’u był fakt, że zdaliśmy sobie sprawę, iż wielu graczy z młodszego pokolenia nie kojarzy już serii Metal Gear.
Okamura twierdzi, że MGS Delta powstaje nie tylko z myślą o starszych graczach, którzy chcą ponownie przeżyć tę przygodę i doświadczyć sporej dawki nostalgii, ale również w celu zbudowania świadomości marki wśród przyszłych pokoleń.
To była zasadniczo nasza misja, nasz obowiązek, aby w pewien sposób upewnić się, że seria żyje dla przyszłych pokoleń. W końcu zostawiamy po sobie o wiele więcej niż tylko DNA, jak powiedziałby Solid Snake – ale znowu, kim jest Solid Snake?
Co ciekawe, po części z tego powodu zrezygnowano z cyfry w tytule na rzecz greckiej litery delta. Jest to decyzja jak najbardziej zrozumiała, gdyż zaczynanie przygody od trzeciej części może wydawać się nieco dziwne. Okamura zwraca jednak uwagę, że chronologicznie, akcja „trójki” rozgrywa się na początku serii.
Przypomnijmy, że ostatnia odsłona cyklu to Metal Gear Survive z 2018 roku. Tytuł ten został jednak przyjęty niezwykle chłodno zarówno przez graczy, jak i krytyków. Wcześniej otrzymaliśmy znacznie lepsze MGS V: The Phantom Pain, nad którym czuwał jeszcze Hideo Kojima – ojciec serii. Od premiery gry minęło już jednak ponad 9 lat, więc nic dziwnego, że młodsze pokolenie może o niej nie pamiętać.
MGS Delta: Snake Eater powstaje z myślą o PC oraz konsolach PS5 i XSX/S. Wszystko wskazuje na to, że gra zostanie wydana dopiero w 2025 roku (via TheGamer).
Data wydania: 28 sierpnia 2025
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).