Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość Porady 26 sierpnia 2025, 11:45

W MGS Delta lepiej nie strzelać do wszystkiego co się rusza. W tej grze bycie pacyfistą obfituje w nagrody

Większość gier z serii Metal Gear Solid zachęca do pacyfizmu. Metal Gear Solid Delta nie jest wyjątkiem, bowiem skutkuje to bardzo przydatnymi nagrodami.

Źródło fot. Konami
i

Seria Metal Gear stanowi poletko dla pacyfistów. Niemal wszystkie części serii wyposażają gracza w broń usypiającą, dzięki której całość da się ukończyć nie zabijając nikogo. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater nie jest tu wyjątkiem, choć definicja pacyfisty w tej produkcji jest nieco luźniejsza, niż można by się tego spodziewać.

Jakie są nagrody za bycie pacyfistą?

Wrogów lepiej usypiać niż zabijać.Konami

Ukończenie MGS Delta jako pacyfista, tj. bez zabijania żadnych wrogów, nagrodzi was osiągnięciem PEACE WALKER. Ponadto znacznie ułatwi to jedną z późniejszych sekcji gry – walka z The Sorrow jest tym trudniejsza, im więcej wrogów zabiliście. Pacyfizm wpływa także pozytywnie na ocenę końcową, którą otrzymacie po zakończeniu gry. Zabijanie zwierząt nie ma znaczenia w kontekście osiągnięcia, lecz na wszelki wypadek polecamy usypiać także psy strażnicze, na które okazjonalnie możecie natrafiać.

Najważniejszą incentywą pacyfizmu są jednak walki z bossami, które możecie zakończyć na dwa sposoby – odbierając im zdrowie lub wytrzymałość. Zakończenie walki poprzez odebranie bossowi całego paska wytrzymałości (korzystając z broni usypiającej lub walki wręcz) skutkuje specjalną nagrodą. Zazwyczaj jest to unikatowy kamuflaż o specjalnych właściwościach, zaś w przypadku The End jest to jego Mosin-Nagant, usypiający karabin snajperski. Warto wspomnieć, że nawet jeśli pokonany przez was pacyfistycznie boss zginie w następującej cutscence, nie liczy się to jako popełnione przez was zabójstwo.

Jak sprawdzić czy jesteście pacyfistą?

Tego żołnierza zabije wybuch pojazdu, nie Snake.Konami

Swoje statystyki podczas danego playthrough możecie sprawdzić w menu pauzy, wchodząc w zakładkę Records & Titles. Tam ujrzycie, ilu ludzi jak dotąd zabiliście. By zdobyć osiągnięcie PEACE WALKER, liczba ta musi wynosić zero po pokonaniu ostatniego bossa.

Warto tu wspomnieć, że gra liczy tylko śmierci, które spowodowaliście bezpośrednio – zgony będące pośrednim efektem waszych działań nie liczą się jako zabójstwo. Możecie np. uśpić przeciwnika, który następnie wpadnie do wody i się utopi lub uśpić wroga na latającym pojeździe, który spadnie i eksploduje. Według gry, wasze sumienie nadal jest czyste – śmierci te nie są dodane do waszej listy zabójstw i nie zablokują osiągnięcia PEACE WALKER.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater zaprojektowane zostało z myślą o wielokrotnym przechodzeniu gry. Nie musicie zatem czuć się zobowiązani do pacyfizmu, który może okazać się problematyczny podczas niektórych sekcji gry, takich jak ucieczka na motocyklu. Jeśli zależy wam natomiast wyłącznie na osiągnięciu, możecie jeden raz przejść grę na poziomie trudności Very Easy – otrzymacie wtedy EZ Gun, pistolet usypiający o nieskończonej amunicji i permanentnym tłumiku, który dodatkowo regeneruje waszą wytrzymałość, wycisza wasze kroki i zwiększa stopień kamuflażu.

Filip Melzacki

Filip Melzacki

Student filologii angielskiej. W GRYOnline.pl pracuje od 2020 roku. Zaczynał w Encyklopedii, w następnych latach przeniósł się do działu tłumaczeń, a następnie do Poradników. Miłośnik gier indie, RPGów, gier taktycznych i platformówek. W wolnych chwilach pasjonuje się śpiewem i pływaniem. Wciąż marzy o kampanii DnD, która mogłaby odtworzyć magię tej pierwszej.

więcej