Minecraft z rewolucyjną technologią z EVE Online. Trwają testy
Studio Mojang nawiązało współpracę z firmą Hadean w celu wykorzystania Aether Engine w grze Minecraft. Tym samym silnik, który pozwolił na rozegranie bitwy z udziałem 14 tysięcy statków w demie technologicznym EVE Online, może przemienić popularny sandbox w jeszcze większą piaskownicę.


W zeszłym roku odbyły się testy Aether Wars, dema technologicznego EVE Online skupiającego się na gigantycznych bitwach w kosmosie. Kiedy piszemy „gigantycznych”, mamy na myśli starcie z udziałem około 14 tysięcy pilotów (w tym prawie 4 tys. graczy) w czasie rzeczywistym i bez „slajdów”. Udało się to osiągnąć dzięki technologii Aether Engine, która wkrótce zostanie wykorzystana w kolejnej produkcji. Studio Mojang nawiązało współpracę z twórcami silnika z firmy Hadean w celu wykorzystania go w grze Minecraft.
Oparty na chmurze silnik Aether powstał z myślą o wielu zastosowaniach, ale obecnie to gry wideo najbardziej interesują Hadean. Jak tłumaczy Craig Beddis, prezes firmy, rynek elektronicznej rozrywki to idealny poligon doświadczalny dla nowych technologii. Zauważył też, że gry MMO to nic innego jak przykład wykorzystania przetwarzania rozproszonego (tj. współdzielonego z wieloma urządzeniami).
Właśnie za takie procesy odpowiada Aether Engine, dynamicznie rozdzielający dostępne zasoby w celu zapewnienia jak największej wydajności. Dzięki temu deweloperzy nie muszą się martwić, że – na przykład – zbyt wielu chętnych do zabawy w ich tytule spowoduje problemy z działaniem gry oraz długie oczekiwanie na miejsce na serwerach. Technologia firmy Hadean automatycznie poradzi sobie z tymi problemami, bez dodatkowego wysiłku ze strony twórców.

Oczywiście spośród wielu zastosowań silnika Aether największe zainteresowanie wzbudza możliwość zabawy armii graczy w jednym miejscu. Dotychczas deweloperzy musieli stosować rozmaite sztuczki w celu obejścia ograniczeń technologicznych. W EVE Online przybrało to formę spowolnienia akcji, by dać serwerom czas na przetworzenie ogromnej liczby zadań. W innych tytułach – wliczając w to Minecrafta – świat gry podzielono na osobne krainy, w których może przebywać tylko ograniczona liczba graczy.
Aether Engine pozwala zrezygnować z tych niedoskonałych rozwiązań, o czym świadczyły pierwsze testy w grze studia Mojang. Już po trzech dniach współpracy zespołu z firmą Hadean udało się uruchomić lobby Minecrafta z 1024 graczami. To dopiero początek, ale twórcy już rozmyślają nad wykorzystaniem tej technologii w rozgrywce (na przykład w formie nowych trybów gry lub wydarzeń), by była ona prawdziwie „masowa”.
- Oficjalna strona gry Minecraft
- Nowy wymiar swobody - recenzja gry Minecraft
- Minecraft – poradnik do gry
- Najlepsze mody do gry Minecraft – niezłe modyfikacje do Minecrafta
- Oficjalna strona firmy Hadean

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
Caine Senator

Spotkałem się z opinią, że takie kolosalne starcia są... nużące dla szeregowego gracza. Kierownik wydaje rozkazy, a korpoludki potwierdzają: namierz - wystrzel - następny... I tak do nudności.
maciell Senator

Teraz w sobote pewnie serwery EVE Online nie dadza rady. Od kilku miesiecy trwa wojna pomiedzy dwoma najwiekszymi potegami. Nawet TIDI (technika spowolnienia, aby serwery nadazaly z kolejkowaniem zadan), najnowsze rozwiazania sieciowe na rynku nie daja rady przy ilosci graczy okolo 20 tysiecy w jednym miejscu i walczacych. No, a w sobote jest mega starcie pomiedzy tymi dwoma super potegami. Sprzet (statki/moduly) uzyty bedziesz szedl w miliony dolarow. Juz sie mowi, ze to bedzie kilkukrotnie wieksza bitwa niz w B-R5RB .
Tym razem Goonsi zapowiadaja, ze rzuca wszystko co maja na szali. Ich przeciwnicy twierdza, ze w Delve (region aliansu Goonswarm) maja ponad 2000 tytanow w gotowosci. Goonswarm podejrzewany jest o posiadanie 2000-3000 aktywnych tytanow. Jeden tytan + moduly to koszt okolo 300 bln isk . Na naszym allegro sa oferty 1 bln isk za 50 zl. Czyli tytan i jego pilot sa warci 15 tysiecy zlotych. Eve to nie WOW i inne przyjazne dla gracza gry. Tutaj jezeli ginie statek+pilot wszystko zostaje stracone. No, a samem tytany nie lataja. Pomyslcie o nich jak o lotniskowcach. Wokol nich jest zbudowana cala flota innych statkow o innych zadaniach. Szykuje sie epicki weekend.
zanonimizowany1342818 Chorąży
Tylko jak to zostanie wykorzystane w minecrafcie? Dodadzą hordy setek potworów pojawiające się co 10 dni? Zwiększą zasięg renderowania do 100 chunków? Serwery na dziesiątki tysięcy graczy? Może być ciekawie.
zanonimizowany449082 Generał
Niech kazdy z tych 1024 graczy rzuci po jednym dynamicie i odpali w tym samym czasie.
Jak serwer nie dostanie czkawki to będzie rewolucja na miarę pierwszego Crysisa :)
Soku12 Pretorianin

Teraz czekam na godnego następcę Planetside'a 2