Firma Microsoft rozpoczęła testy specjalnego programu lojalnościowego przeznaczonego dla właścicieli konsoli Xbox 360. W przyszłości wezmą w nim udział wszyscy posiadacze złotego abonamentu Xbox Live. Aktualnie zaproszenia do testów wysłane zostały do ograniczonej liczby użytkowników, wybranych wcześniej przez Microsoft.
Firma Microsoft rozpoczęła testy specjalnego programu lojalnościowego przeznaczonego dla właścicieli konsoli Xbox 360. W przyszłości wezmą w nim udział wszyscy posiadacze złotego abonamentu Xbox Live (srebrny uprawnia jedynie do udziału w ankietach i nagrody za pierwszy zakup na Rynku Xbox Live). Aktualnie zaproszenia do testów wysłane zostały do ograniczonej liczby użytkowników, wybranych wcześniej przez Microsoft.
„Pomarańczowy” poziom Xbox Live Rewards.
Celem programu lojalnościowego jest oczywiście przekonanie właścicieli 360-tki do częstszych zakupów w serwisach Xbox Live. Microsoft dokona tego oferując bonusy użytkownikom kupującym gry, dodatki DLC, dostęp do różnorakich serwisów, regularnie przedłużającym abonament Xbox Live oraz tym, którzy będą wypełniać ankiety wysyłane przez Microsoft. Nagrody będą wypłacane w formie punktów MS – waluty obowiązującej w ramach XBL.
Testy potrwają najbliższych sześć miesięcy. Z informacji przedstawionych przez Microsoft wynika, że uzyskane w ich trakcie punkty MS uczestnicy będą jednak mogli wydać dopiero po upływie pierwszych trzech miesięcy (póki co nie wiadomo jak będzie wyglądać system w pełnej wersji). Użytkownicy wybrani do sprawdzenia funkcjonalności programu lojalnościowego zostali podzieleni na trzy grupy. W zależności od tego, do której z nich zostali zakwalifikowani, będą otrzymywać punkty MS za z góry określone działania:
Microsoft podejmie decyzję w sprawie uruchomienia programu lojalnościowego dla wszystkich posiadaczy Xboksa 360 po sześciomiesięcznych testach. Będzie ona w pełni zależna od popularności systemu. Także wtedy wyklaruje się najpewniej ostateczny kształt programu określanego mianem Xbox Live Rewards (stąd propozycja aż trzech bloków na czas testów).
Programy lojalnościowe to w obecnych czasach jedna z najpopularniejszych form przekonania klienta do robieniu zakupów w konkretnym miejscu. Możemy obstawiać, że spełni swoje zadanie również w przypadku systemu Xbox Live.
Więcej:500 milionów użytkowników woli Windowsa 10; Dell donosi o katastrofie Microsoftu i Windowsa 11

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.