Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 25 kwietnia 2014, 10:38

autor: luckie

Microsoft radzi sobie lepiej niż oczekiwano – sprawozdanie kwartalne

W okresie od stycznia do marca 2014 roku do sklepów trafiły 2 miliony egzemplarzy konsol z rodziny Xbox, w tym 1,2 mln Xboksów One. Nowy dyrektor generalny firmy Microsoft, Satya Nadella, jest zadowolony z ostatnich wyników i optymistycznie patrzy w przyszłość.

Microsoft radzi sobie całkiem dobrze pod wodzą Nadelli - Microsoft radzi sobie lepiej niż oczekiwano – sprawozdanie kwartalne - wiadomość - 2014-04-25
Microsoft radzi sobie całkiem dobrze pod wodzą Nadelli

Firma Microsoft ujawniła wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2013, czyli okres trzech miesięcy, który zakończył się 31 marca bieżącego roku. Ogólny przychód wyniósł 20,4 miliardów dolarów, przy zysku operacyjnym 6,97 mld, czyli nieco mniej niż w poprzednim kwartale (24,5 mld), kiedy to w 13 krajach świata zadebiutował Xbox One. Dział sprzętu podaje, że od stycznia do marca 2014 roku do sklepów trafiły 2 miliony jednostek konsol z rodziny Xbox – 1,2 mln egzemplarzy Xboksa One oraz 800 tys. Xboksów 360. Nieco mniej optymistycznie wynik ten wygląda w porównaniu z dystrybucją PlayStation 4. W ubiegłym tygodniu firma Sony poinformowała, że na całym świecie klienci kupili 7 mln sztuk PS4. W tym samym czasie do sklepów wysłano 5 mln egzemplarzy XONE.

Szczegółowe wyniki finansowe Microsoftu
Szczegółowe wyniki finansowe Microsoftu

Dział konsumencki odnotował 17-procentowy wzrost przychodów z transakcji dokonywanych w usłudze Xbox Live. Według statystyk grupy NPD, Titanfall był najlepiej sprzedającą się grą w Ameryce Północnej w marcu. Dobrze poradziły sobie także pakiet Office 365 Home i przeglądarka Bing. Ogólnie rzecz biorąc, miniony kwartał wypadł dla Mircosoftu lepiej niż oczekiwano. Nowy dyrektor generalny korporacji Satya Nadella skomentował te rezultaty w następujący sposób:

Wyniki za ostatni kwartał demonstrują siłę naszego biznesu, jak i możliwości pojawiające się w świecie stawiającym na urządzenia mobilne i „serwery-chmury”. Dobrze rozwijają się nasze usługi konsumenckie, takich jak Bing i Office 365 Home, a rynek biznesowy coraz chętniej przyjmuje nasze rozwiązania oparte na „chmurze”. Oba rynki stawiają nas w dobrej pozycji do długoterminowego wzrostu. Skupiamy się na szybkim dostarczaniu śmiałych, innowacyjnych produktów, uwielbianych przez klientów.

  1. Oficjalna strona firmy Microsoft