Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2014, 10:43

autor: Draug

Dark Souls II debiutuje w wersji PC

Dziś ma miejsce premiera pecetowej wersji gry Dark Souls II – dotyczy to zarówno Polski, jak i pozostałych regionów świata. Komputerowa edycja RPG akcji od From Software została wydana w naszym kraju nakładem firmy Cenega w polskiej kinowej wersji językowej. Ponadto dostępny stał się mod GeDoSaTo, który znacząco poprawia grafikę w Dark Souls II na PC.

Ponad półtora miesiąca po premierze edycji konsolowych (Xbox 360 i PlayStation 3), najpopularniejsze RPG akcji dla prawdziwych hardcore'owców trafia również do posiadaczy komputerów osobistych. Dark Souls II w wersji pecetowej debiutuje dziś zarówno w Polsce, jak i w pozostałych rejonach globu. Tak jak w przypadku wydań na poprzednie platformy sprzętowe, za udostępnienie omawianej edycji na naszym rynku odpowiada firma Cenega. Dystrybutor przygotował kinową lokalizację (czyli przetłumaczone zostały tylko napisy), którą można bez trudu przełączyć na anglojęzyczny oryginał. Sugerowana cena dzieła studia From Software w wersji PC wynosi 124,99 zł (dotyczy to wydania pudełkowego), lecz wybrane sklepy oferują tę pozycję za atrakcyjniejsze pieniądze, zaczynając od około 110 zł – sprawdźcie naszą porównywarkę cenową.

W ogólnym zarysie oprawa graficzna Dark Souls II delikatnie trąci myszką, ale, jak widać, miewa swoje
W ogólnym zarysie oprawa graficzna Dark Souls II delikatnie trąci myszką, ale, jak widać, miewa swoje "momenty".
Dark Souls II w skrócie:
  • Producent: From Software
  • Wydawca: Bandai Namco Games
  • Gatunek: RPG akcji z widokiem TPP
  • Realia: mroczny świat fantasy
  • Cecha szczególna: wyżyłowany poziom trudności
  • Termin premiery: 11 marca 2014 (X360, PS3), 25 kwietnia 2014 (PC)

Pod względem objętości pecetowe Dark Souls II zasadniczo nie różni się od swoich konsolowych odpowiedników – największa zmiana dotyczy oprawy wizualnej. Edycja PC oferuje wsparcie dla wysokich rozdzielczości ekranu (aż po 4K) oraz efektów w rodzaju okluzji otoczenia (SSAO) i głębi ostrości (Depth of field). Niestety, modyfikacje nie są duże względem pierwowzorów z Xboksa 360 i PlayStation 3 – możecie je zobaczyć, cofając się do jednej z naszych wcześniejszych wiadomości i oglądając zamieszczone tam filmy z porównaniami graficznymi (jeden z nich znajdziecie też poniżej).

Na szczęście modderzy dostrzegli ten problem odpowiednio wcześnie i zawczasu rozpoczęli prace nad czymś, co mogłoby go zniwelować. Jedną z takich osób jest Peter „Durante” Thoman – przygotowuje on modyfikację GeDoSaTo (albo Generic Downsampling Tool), która ma pozwolić na znaczne podciągnięcie jakości wizualiów w pecetowej wersji Dark Souls II. Oferuje ona m.in. poprawione tekstury i cienie oraz efekty postprocessing. Co prawda, mod istnieje dopiero w wersji alfa (0.1a), ale jest już gotowy do ściągnięcia i użytkowania. Znajdziecie go tutaj. Warto jeszcze wspomnieć, że Peter Thoman chce uczynić z GeDoSaTo uniwersalne narzędzie, możliwe do użycia w wielu różnych grach.

Na koniec przypomnijmy, że Dark Souls II w wersjach konsolowych zadebiutował 11 marca bieżącego roku. Mimo braku rewolucji (a może właśnie dzięki temu), gra odniosła spektakularny sukces, otrzymując od krytyków bardzo wysokie noty – wystarczy, że przypomnicie sobie chociażby naszą recenzję, spisaną ręką Heda. W sieci można już znaleźć pierwsze opinie na temat pecetowej konwersji, które sugerują, że tym razem From Software niczego nie sknociło i dostarczyło nam port będący grą nie gorszą niż konsolowe oryginały (na tę chwilę średnia jego ocen w serwisie Metacritic, wyciągnięta z siedmiu recenzji, wynosi 91 procent). Możecie być pewni, że nie omieszkamy sprawdzić wkrótce, czy to prawda.