Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2014, 10:50

autor: Sarge

Epic Games pracuje nad „konsolową grą wysokiej klasy”

Tim Sweeney ze studia Epic Games powiedział magazynowi Edge, że deweloper pracuje obecnie nad trzema grami, z czego tylko jedna z nich - Fortnite - została jak dotąd oficjalnie zapowiedziana. Pozostałe dwie to „konsolowa produkcja wysokiej klasy” i „ambitny” tytuł na urządzenia mobilne.

Tim Sweeney, założyciel studia Epic Games, wypowiedział się w wywiadzie dla magazynu Edge na temat trzech najbliższych projektów dewelopera. Zalicza się do nich wcześniej zapowiedziana gra Fortnite, nieznany tytuł na urządzenia mobilne i jeszcze nieujawniona produkcja „wysokiej klasy” na konsole. Ta ostatnia ma być prawdziwym pokazem możliwości silnika Unreal Engine 4 w stylu, do jakiego studio Epic Games przyzwyczaiło nas w poprzednich latach, gdy np. seria Gears of War była świetną prezentacją mocy Unreal Engine 3. Na razie nie znamy żadnych szczegółów na temat tajemniczej produkcji. Jeśli zaś chodzi o grę na urządzenia mobilne, będzie to zdecydowanie bardziej „ambitny tytuł” i jeszcze przez dłuższy czas nie zostanie oficjalnie zapowiedziany. Ze wszystkich trzech projektów to Fortnite jest na najbardziej zaawansowanym etapie dewelopingu.

Fortnite to obecnie jedyna oficjalnie zapowiedziana gra studia Epic Games - Epic Games pracuje nad „konsolową grą wysokiej klasy”  - wiadomość - 2014-04-25
Fortnite to obecnie jedyna oficjalnie zapowiedziana gra studia Epic Games

Tim Sweeney spekuluje, że w tym roku powinniśmy zobaczyć sporo gier działających na silniku Unreal Engine 4. Mowa głównie o tych przygotowywanych przez innych deweloperów. Tworzonych jest sporo tytułów bazujących na tej technologii, a większość z nich nie została jeszcze zapowiedziana. W związku z tym Sweeney oczekuje, że co najmniej kilka nowych produkcji zobaczymy na czerwcowych targach E3 w Los Angeles, a resztę w drugiej połowie roku.

Założyciel studia Epic Games zwraca uwagę, że branża gier wideo się zmienia. Jego zdaniem, obecnie przygotowywanych jest co najmniej trzy razy mniej wysokobudżetowych tytułów niż jeszcze kilka lat temu. Z kolei ilość pieniędzy przeznaczanych na produkcję tych gier jest często trzy razy większa.