Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 stycznia 2018, 11:17

Mew-Genics jednak powstanie. Grą zajmą się twórcy The End Is Nigh

Edmund McMillen do spółki z Tylerem Glaielem jednak stworzą grę Mew-Genics, skasowaną w 2016 roku przez studio Team Meat. Tytuł będzie przepełnionym specyficznym humorem symulatorem hodowli kotów.

Wszystko wskazuje na to, że Edmund McMillen – autor The Binding of Isaac i były członek odpowiedzialnego za Super Meat Boy studia Team Meat – jednak stworzy symulator życia w domu pełnym kotów. W najnowszym wpisie na swoim blogu deweloper ujawnił, że wraz z Tylerem Glaielem (który z kolei wyprodukował Closure) powrócił do swojego porzuconego w 2016 roku projektu Mew-Genics. Gra jest tworzona praktycznie od zera, a duet pracuje dopiero nad prototypem, więc przed miłośnikami zajmowania się wirtualnymi czworonogami sporo czekania.

Symulator opieki nad kotami? To wcale nie najdziwniejszy projekt w portfolio Edmunda McMillena. - Mew-Genics jednak powstanie. Grą zajmą się twórcy The End Is Nigh - wiadomość - 2018-01-11
Symulator opieki nad kotami? To wcale nie najdziwniejszy projekt w portfolio Edmunda McMillena.
Mew-Genics jednak powstanie. Grą zajmą się twórcy The End Is Nigh - ilustracja #2

Edmund McMillen to obecnie jeden z najpopularniejszych deweloperów niezależnych, który rozgłos zyskał za sprawą swoich mrocznych produkcji, przepełnionych jednocześnie dziwacznym humorem. Jego pierwszym wielkim hitem był Super Meat Boy, wydana w 2010 roku krwawa i bezlitośnie trudna platformówka. Kilkanaście miesięcy później stworzył The Binding of Issac, które od tamtego czasu nieustannie usprawnia i rozszerza o nową zawartość.

Dla tych, który słyszą o tym tytule po raz pierwszy lub zdążyli o nim zapomnieć: Mew-Genics było zapowiedzianą w 2012 roku produkcją studia Team Meat, w której mieliśmy się wcielić w staruszkę w domu pełnym kotów. Celem gracza byłoby rozmnażanie i dbanie o dobrobyt czworonogów, by w końcu wystawiać je na różnych pokazach. Oczywiście z racji tego, że za grę odpowiadał McMillen, nie mogło zabraknąć specyficznego, czarnego humoru: zwierzaki mogły być zamrażane w kapsułach kriogenicznych lub nabawiać się rozmaitych traum. Poza tym Mew-Genics miało posiadać silnik losowo generujący wygląd kotów tak, by niemożliwym było zobaczenie dwóch identycznych stworzeń. Niestety, od czasu oficjalnej zapowiedzi o produkcji zrobiło się cicho i wreszcie w 2016 roku deweloperzy poinformowali, że tytuł został skasowany.

Teraz jednak McMillen postanowił wrócić do gry, którą sam nazywa swoim „najdziwniejszym wymarzonym projektem”. W produkcji pomaga mu Tyler Glaiel, a duet ten bynajmniej nie jest sobie obcy: obaj panowie stworzyli wspólnie świetnie oceniane The End Is Nigh, platformówkę łączącą w sobie bardzo ponury klimat i tonę czarnego humoru. Mew-Genics zapowiada się na tytuł równie specyficzny, tak więc fani wcześniejszej twórczości tych deweloperów mogą w ciemno założyć, że szykuje się dla nich kolejna niezależna perełka.

Niestety, McMillen nie zdradził, na kiedy planuje premierę (choć zastrzegł, żeby nie spodziewać się konkretnych informacji przez najbliższy rok-dwa lata). Na razie jego priorytetem jest The Legend of Bum-bo, prequel The Binding of Isaac, który ma trafić do sprzedaży w przeciągu najbliższych kilku miesięcy. Z drugiej strony współpraca z Glaielem do tej pory szła mu jak po maśle (The End Is Nigh powstało w nieco ponad pół roku), więc kto wie – może naszą osobistą hodowlą kotów zajmiemy się szybciej, niż można się spodziewać.

  1. Blog Edmunda McMillena
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Mew Genics

Mew Genics