Meta widzi przyszłość Facebooka w młodych ludziach, tak jak na początku działania serwisu

Mata zaprezentowała wizję na przyszłość Facebooka. Wynika z niej, że firma chce, aby portal ponownie był atrakcyjny dla młodych ludzi.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Meta widzi przyszłość Facebooka w młodych ludziach, tak jak na początku działania serwisu, źródło grafiki: Unsplash | Solen Feyissa.
Meta widzi przyszłość Facebooka w młodych ludziach, tak jak na początku działania serwisu Źródło: Unsplash | Solen Feyissa.

Facebook na przestrzeni ostatnich lat doczekał się dość specyficznej ewolucji. Stał się on bowiem portalem, na którym spotykamy głównie starsze osób. Meta, do której należy portal, stara się jednak wrócić do korzeni i przyciągnąć również młodszych. Co ciekawe, statystyki pokazują, że faktycznie się to udaje.

Z wpisu opublikowanego na oficjalnym blogu Mety, dowiadujemy się jakie są dokładne plany na dalszy rozwój portalu społecznościowego.

  1. Przede wszystkim, jak już zostało wspomniane, firma kładzie duży nacisk na to, by Facebook był atrakcyjny dla młodszych osób. Jak uda się to osiągnąć? Według Mety ma w tym pomóc silny nacisk na wszechstronność strony. Już teraz oferuje ona szeroki wachlarz możliwości. Użytkownicy mogą bowiem znaleźć tutaj pasje lub po prostu zakupić potrzebne przedmioty.
  2. Z pomocą sztucznej inteligencji całość ma działać jeszcze lepiej. Założenia są ambitne – do 2026 Facebook ma oferować najlepszy system rekomendacji na rynku.
  3. Jeśli natomiast chodzi o teraźniejszość to statystyki pokazują, że obecnie z Facebooka w USA i Kanadzie korzysta codziennie 40 milionów młodych dorosłych. Jest to najlepszy wynik od trzech lat. Jest to więc dobra prognoza na przyszłość.
  4. Co również ciekawe, prężnie rozwija się również strona randkowa Facebooka. W stosunku do ubiegłego roku skorzystało z niej 20% więcej młodych.

Czas pokaże, czy trend się utrzyma i faktycznie Facebook przestanie być kojarzony jako portal dla starszych. Wszystko będzie zależeć od tego, jak sztuczna inteligencja wpłynie na funkcjonowanie serwisu. Jak bowiem zapewne pamiętacie, Meta do jej szkolenia chce wykorzystać posty użytkowników. Efekt więc może być różny.

Podobało się?

0

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Like a Dragon: Yakuza doczeka się aktorskiej adaptacji. Serial już w październiku obejrzymy na Amazon Prime Video

Następny
Like a Dragon: Yakuza doczeka się aktorskiej adaptacji. Serial już w październiku obejrzymy na Amazon Prime Video

Potężny Automobilista 2 wkrótce zostanie wyniesiony na zupełnie nowy poziom. W tym roku do gry trafi megatona zawartości

Poprzedni
Potężny Automobilista 2 wkrótce zostanie wyniesiony na zupełnie nowy poziom. W tym roku do gry trafi megatona zawartości

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl