Meta używa AI, żeby poprawić wsparcie użytkowników Facebooka i Instagrama

Meta wykorzystuje sztuczną inteligencję, żeby poprawić wydajność obsługi klienta. Pierwsze wyniki są obiecujące, a sama pomoc bardziej spersonalizowana.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

Komentarze
Meta używa AI, żeby poprawić wsparcie użytkowników Facebooka i Instagrama, źródło grafiki: Meta; materiały promocyjne.
Meta używa AI, żeby poprawić wsparcie użytkowników Facebooka i Instagrama Źródło: Meta; materiały promocyjne.

Meta przekazała, że dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji udało jej się poprawić obsługę na Facebooku oraz wzmocnić zabezpieczenia platformy. Wspierane przez AI wyszukiwanie oraz asystent mają ułatwić obsługę oraz odnajdywanie potrzebnych informacji. Pierwsza z funkcji powinna być już dostępna globalnie dla użytkowników, a druga znajduje się jeszcze w fazie testów.

AI chroni użytkowników Facebooka i Instagrama

W opublikowanym artykule Meta przybliża, jakie zmiany udało się wprowadzić, co nas czeka oraz jakie są efekty wykorzystania sztucznej inteligencji. Jedną z najistotniejszych spraw jest kradzież kont, ich odzyskiwanie, a także nakładanie na nie blokad. Zdaniem Mety wszystkie te aspekty zostały poprawione właśnie dzięki użyciu AI.

Próby kradzieży kont poprzez phishing lub hakowanie zmniejszyły się o 30% w skali globalnej, a o tyle samo wzrosła skuteczność odzyskiwania kont przez użytkowników. Dodatkowo sztuczna inteligencja ma w znacznie lepszy sposób wykrywać, które profile należy blokować, a jeśli popełni błąd, Meta zapewnia, że cały proces można odwrócić szybciej niż dotychczas.

Źródło: Meta; materiały promocyjne
Źródło: Meta; materiały promocyjne

Do użytkowników Facebooka i Instagrama (na iOS i Androidzie) ma trafiać nowa funkcja „support hub”, która działa jak wyszukiwarka wspomagana sztuczną inteligencją. Dzięki temu internauci otrzymują możliwość formułowania swoich zapytań własnymi słowami, co w teorii powinno ułatwić wyszukiwanie odpowiedzi na nurtujące pytania.

Dodatkowo testowany jest asystent AI działający na zasadzie całodobowego wsparcia klienta. Na razie tylko na Facebooku i wyłącznie w języku angielskim. Wydaje się, że w ten sposób Meta będzie w dalszym ciągu eliminować kontakt z realną osobą, a ciężar obsługi klienta zostanie zepchnięty na sztuczną inteligencję. Możliwe też, że funkcja ułatwi rozmowę z człowiekiem.

Powyższe zmiany pokazują, że duże firmy chcą w coraz większym stopniu wdrażać AI w swoje procesy. Nieustannie robi to Microsoft, ale z różnym skutkiem. Wkrótce powinniśmy się dowiedzieć, na ile faktycznie skuteczne są działania Mety.

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

„Gracze są samolubni”. Chris Avellone o tym, dlaczego Planescape: Torment stał się hitem

Następny
„Gracze są samolubni”. Chris Avellone o tym, dlaczego Planescape: Torment stał się hitem

Warner Bros. oficjalnie sprzedane Netflixowi. Gigant streamingu złożył zwycięską ofertę na ponad 80 mld dolarów

Poprzedni
Warner Bros. oficjalnie sprzedane Netflixowi. Gigant streamingu złożył zwycięską ofertę na ponad 80 mld dolarów

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl