Mass Effect: Andromeda po liftingu; premiera patcha 1.05

Wczoraj zadebiutował kolejny patch do gry Mass Effect: Andromeda. Według zapowiedzi miał on między innymi poprawiać wygląd oczu oraz lepiej synchronizować ruch ust z mową. Internet rzucił się w wir porównań między starą a nową wersją.

Krzysztof Sobiepan

„Zmęczona twarz” Foster Addison - trochę mniej zmęczona. - Mass Effect: Andromeda po liftingu; premiera patcha 1.05 - wiadomość - 2017-04-07
„Zmęczona twarz” Foster Addison - trochę mniej zmęczona.

W czwartek udostępniono łatkę 1.05 do najnowszego RPG ze stajni BioWare, czyli Mass Effect Andromeda. Trzeba przyznać, że ulepszono naprawdę sporo (aktualizacja zajmuje ok. 2 GB). Dodano m.in. możliwość pominięcia ciągnących się w nieskończoność animacji podróży między planetami (co ciekawe, na PC odpowiada za to przycisk Tab, a nie Spacja), powiększono wielkość ekwipunku gracza (do 200 jednostek) oraz zajęto się niekiedy zabawną animacją biegania zygzakiem. Najbardziej oczywistymi i najszerzej dyskutowanymi zmianami są jednak poprawki dotyczące nienaturalnego wyglądu postaci. Oto mała kompilacja zmian, sporządzona głównie przez użytkowników serwisu Reddit.com oraz forum NeoGaf.

Galeria:

Szczegóły, które mogą nam umknąć, są najbardziej widoczne na statycznym obrazie. Z wyróżnionych przez deweloperów poprawek wynika, że w konwersacjach zajęli się głównie gałkami ocznymi i mapowaniem warg do dialogów. Czasem niewielkie zmiany potrafią jednak znacząco odmienić produkcję.

Nienaturalny makijaż - nieco bardziej stonowany

Ile potrafi zmienić proste cieniowanie oczu? Zlikwidować efekt „wytrzeszczu” na przykład.

Proste refleksy na powierzchni gałek ocznych redukują wrażenie „rozmawiania z robotem”.

Na koniec Scott Ryder – wydaje się w końcu skupiać wzrok na rozmówcy (a nie parę metrów za nim).

Filmy

Prezencja w ruchu pozwala stwierdzić, czy poprawki zauważalne są w trakcie realnej rozgrywki, a nie tylko podczas naruszania przestrzeni osobistej bohaterów niezależnych przy ekstremalnych zbliżeniach. Trzeba przyznać – na tym froncie także jest lepiej.

Wedle oficjalnego postu na stronie gry, autorzy będą pracować nad natępnymi poprawkami przez co najmniej dwa kolejne miesiące. Na liście jest np. dalsza optymalizacja i poprawki stabilności, wizyta u fryzjera (czyli poprawki w prezentacji włosów), więcej opcji w kreatorze postaci, spojrzenie na sceny „filmowe” oraz animacje w nich i poprawki w inscenizacji romantycznych podbojów Scotta Rydera. W ramach udobruchania fanów do gry mają też zostać dodane darmowe przedmioty kosmetyczne.

A Wy? Czy jesteście zadowoleni z najbardziej widocznych zmian?

Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 21 marca 2017

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

6.9

Gracze

7.5

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

22

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
16
17

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2017-04-11
22:05

neXus Senator

neXus

Ok, jeśli ktoś ma zawieszenia gry na animacjach to rozwiązaniem jest... reinstalacja sterowników karty graficznej. Ta nowa ....... wersja zabezpieczenia tak głęboko grzebie w systemie że ....... DirectX, i trzeba sterowniki na nowo instalować, inaczej wywala błąd DirectX.

Komentarz: neXus
2017-04-12
11:55

lovelas111 Junior

lovelas111

a co z tym patchem jest już?

Komentarz: lovelas111
2017-04-13
15:17

zanonimizowany1143595 Pretorianin

👎

Ja tam żadnej różnicy nie widzę - postacie płci żeńskiej nadal wyglądają jak szympansy z zatwardzeniem - zwłaszcza ich wargi i twarze...Główna bohaterka ujęta na 1-nym ze screenów powyżej z kucykiem wygląda jak idź i nie wracaj..na szczęście z twarzy nr7 czy 6 ( jakby czarna) udało mi się stworzyć w miarę przyzwoitą przedstawicielkę płci pięknej...Bioware schodzi na psy - toż to lepszy edytor postaci był w DA:O wiele lat temu...Zamiast go rozwijać - z każdym kolejnym rpg jest coraz gorszy i coraz bardziej uproszczony jakby był tworzony wyłącznie pod konsole a te całe opcje nosa,brwi,policzków nic prawie nie robią - nie da się stworzyć innej niż predefiniowane(szympansów) twarzy...Przypuszczam że to wina zarówno silnika jak i położenia małego nacisku na ten aspekt - najprawdopodobniej obecni graficy Bioware po prostu uwielbiają wielkie wary nie dając wyboru innym(nawet zmniejszone na minimum wciąż są wielkie)...Po prostu dla mnie główna bohaterka (ta z kucykiem z trailerów) ma po prostu debilną gębę i wielkie wary i basta...Nie mam zamiaru grać taką potwornością i straszydłem a twórcy nie dają nam wyboru bo każda kolejna twarz to kolejne straszydło czasami jeszcze gorsze od poprzedniego...Czy tak ciężko zaprojektować chociaż jedną "laskę" miłą dla oka??
A ta cała kotaku wygląda jak żywcem zerżnięta z DA:I - Casandra czy jak jej tam ...

Komentarz: zanonimizowany1143595
2017-04-13
22:26

zanonimizowany1143595 Pretorianin

Postać mi się zacina na ścianie - tzn.ciągle prze na ścianę - nie mogę wtedy nawet włączyć menu i wczytać gry ani w żaden sposób się od tej ściany oderwać - trzeba proces zamykać - co za kpina...ahh te BugWare

Komentarz: zanonimizowany1143595
2017-04-15
12:27

StarySalceson Chorąży

StarySalceson

Swoją drogą bardzo chętnie bym obejrzał porównanie tomografii głowy osób kupujących gry EA i Bioware w preorderach lub na premierę ewentualnie świeżo po premierze z tymi co kupują ich gry po 6 miesiącach. Wyniki były by zapewne interesujące.

Komentarz: StarySalceson

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl