Studio BioWare Montreal potwierdziło, że jeszcze w tym tygodniu Mass Effect: Andromeda doczeka się nowej łatki. Patch ma niejako przygotować twórcom drogę do wprowadzania kolejnych poprawek mających uporać się z największymi problemami trapiącymi tę produkcję.
Najnowsze dzieło studia BioWare Montreal, czyli Mass Effect: Andromeda, zadebiutowało z przygodami. Wielu graczy nie pozostawiło suchej nitki na animacjach twarzy, których jakość… cóż, odbiegała od standardów, do jakich przyzwyczaiły graczy tuzy gatunku. Sytuację zmienią nadchodzące łatki, z których pierwsza, oznaczona numerem 1.05, zadebiutuje jeszcze w tym tygodniu – a dokładnie w najbliższy czwartek, 6 kwietnia.
Listę wprowadzonych przez deweloperów zmian otwierają poprawione oczy ludzi i reprezentantów rasy asari. Ponadto, łatka powinna naprawić szereg problemów związanych z nieprawidłową synchronizacją ruchów warg z kwestiami wypowiadanymi przez niektóre postacie, a także rozprawić się z przynajmniej częścią „efektownych inaczej” animacji twarzy. Na tym jednak usprawnienia się nie kończą – deweloperzy pochylili się również nad balansem rozgrywki, co tyczy się zarówno kampanii fabularnej, jak i trybu multiplayer.

Pełna lista zmian prezentuje się następująco:
Jak widać, autorzy postanowili zakasać rękawy i jak najszybciej uporać się z największymi bolączkami tej produkcji. Powyższa lista jednoznacznie udowadnia, że gra nie była wystarczająco dopracowana. Twórcy obiecują, że w ciągu najbliższych miesięcy w ręce graczy trafią nie tylko kolejne łatki, lecz także darmowe dodatki. Mowa zarówno o kosmetycznych „bajerach” dla kampanii fabularnej, jak i o nowych misjach APEX, mapach, postaciach i elementach uzbrojenia dla trybu multiplayer.
Warto nadmienić, że pod warstwą mniejszych lub większych bolączek kryje się godny spadkobierca przygód Sheparda, o czym świadczą dość wysokie oceny – w tym nasza, wystawiona przez zapalonego fana serii. Niemniej wiele wskazuje na to, że gracze pragnący zagrać w produkcję pozbawioną jakichkolwiek błędów będą jeszcze musieli uzbroić się w cierpliwość.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
29

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.