Patch 1.05 do Mass Effect: Andromeda pojawi się w tym tygodniu
Studio BioWare Montreal potwierdziło, że jeszcze w tym tygodniu Mass Effect: Andromeda doczeka się nowej łatki. Patch ma niejako przygotować twórcom drogę do wprowadzania kolejnych poprawek mających uporać się z największymi problemami trapiącymi tę produkcję.
Najnowsze dzieło studia BioWare Montreal, czyli Mass Effect: Andromeda, zadebiutowało z przygodami. Wielu graczy nie pozostawiło suchej nitki na animacjach twarzy, których jakość… cóż, odbiegała od standardów, do jakich przyzwyczaiły graczy tuzy gatunku. Sytuację zmienią nadchodzące łatki, z których pierwsza, oznaczona numerem 1.05, zadebiutuje jeszcze w tym tygodniu – a dokładnie w najbliższy czwartek, 6 kwietnia.
Listę wprowadzonych przez deweloperów zmian otwierają poprawione oczy ludzi i reprezentantów rasy asari. Ponadto, łatka powinna naprawić szereg problemów związanych z nieprawidłową synchronizacją ruchów warg z kwestiami wypowiadanymi przez niektóre postacie, a także rozprawić się z przynajmniej częścią „efektownych inaczej” animacji twarzy. Na tym jednak usprawnienia się nie kończą – deweloperzy pochylili się również nad balansem rozgrywki, co tyczy się zarówno kampanii fabularnej, jak i trybu multiplayer.

Pełna lista zmian prezentuje się następująco:
- Dodano możliwość pominięcia sekwencji autopilota na mapie galaktyki;
- Zwiększono limit liczby przedmiotów znajdujących się w ekwipunku;
- Ulepszono zachowanie gałek ocznych u ludzi i reprezentantów rasy asari;
- Obniżono ceny kluczy deszyfrujących i zwiększono ich dostępność u handlarzy;
- Usprawniono synchronizację ruchu warg i animacje twarzy w trakcie dialogów;
- Poprawiono ruchy bohatera/ki w trakcie biegu zygzakiem;
- Poprawiono system matchmakingu;
- Udoskonalono rozmieszczenie samouczka;
- Zmiany w balansie w trybie dla pojedynczego gracza: skrzynki z amunicją, pancerz, broń, Nomad, profile, ataki, system rozwoju postaci;
- Zmiany w balansie w trybie multiplayer: uzbrojenie, krycie się za osłonami, przeciwnicy;
- Poprawiono logikę, czas i ciągłość w relacjach pomiędzy postaciami i w wątkach fabularnych;
- Poprawiono błędy związane z przenikaniem obiektów;
- Poprawiono błędy związane z nieprawidłowym odtwarzaniem kwestii dialogowych i soundtracku;
- Poprawiono błąd związany z nieprawidłowym aktywowaniem dyskusji pomiędzy członkami oddziału;
- Poprawiono błąd powodujący, że gracz tracił dostęp do Interfejsu Konsoli Porzuconych po kilku próbach złamania szyfru;
- Poprawiono błąd związany z brakiem możliwości odbycia szybkiej podróży po rekrutacji Dracka, dopóki gracz nie wczytał stanu rozgrywki;
- Poprawiono błąd blokujący postać gracza rozpoczynającą Szarżę Biotyczną;
- Poprawiono błędy związane z niektórymi jaskiniami;
- Poprawiono błędy związane z niewłaściwym funkcjonowaniem interaktywnych elementów w trybie multiplayer;
- Wprowadzono poprawki związane ze streamingiem i stabilnością gry.
Długa droga do międzygalaktycznej chwały
Jak widać, autorzy postanowili zakasać rękawy i jak najszybciej uporać się z największymi bolączkami tej produkcji. Powyższa lista jednoznacznie udowadnia, że gra nie była wystarczająco dopracowana. Twórcy obiecują, że w ciągu najbliższych miesięcy w ręce graczy trafią nie tylko kolejne łatki, lecz także darmowe dodatki. Mowa zarówno o kosmetycznych „bajerach” dla kampanii fabularnej, jak i o nowych misjach APEX, mapach, postaciach i elementach uzbrojenia dla trybu multiplayer.
Warto nadmienić, że pod warstwą mniejszych lub większych bolączek kryje się godny spadkobierca przygód Sheparda, o czym świadczą dość wysokie oceny – w tym nasza, wystawiona przez zapalonego fana serii. Niemniej wiele wskazuje na to, że gracze pragnący zagrać w produkcję pozbawioną jakichkolwiek błędów będą jeszcze musieli uzbroić się w cierpliwość.
- Oficjalna strona internetowa Mass Effect: Andromeda
- Mass Effect: Andromeda - poradnik do gry
- Mass Effect: Andromeda – kompendium wiedzy
- Recenzja gry Mass Effect: Andromeda – znajoma podróż w nieznane

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Crod4312 Legend

Również tak jak koledzy wyżej. Poczekam jeszcze z pół roku jak połatają wszystko, gra stanieje i wtedy rozważę zakup. Gra mi nie ucieknie, historia się nie zmieni, a sprawy techniczne ulegną poprawie. Same +. Tym bardziej, że mam obecnie w co grać więc nie śpieszy mi się. Oczekiwań co do tytułu nie mam jakiś ogromnych. Liczę tylko na dobrą zabawę.
zanonimizowany385918 Konsul
Pirat działa wspaniale cpy postaralo sie zlamac zabezpieczenia, wiec kazdy moze przetestować grę ;) mi chodzi swietnie, ale juz na 980 nie mogę odpalić na ultra.
TurboFanEngine Legionista

Godzina 16, a patcha na Originie jak nie było tak nie ma
SpoconaZofia Legend

Szkoda że nie ma co liczyć na naprawę część questów pobocznych.Zielarz mi utknął. Peebee nie żyje i rozmawiam z duchem przez całą grę.Nie mogę nomada ulepszyć.....bez przerwy w badaniach mam mimo posiadania wymaganych składników. Zbroje liama nie mogę stworzyć tak że lojalka mi utknęła. Ale za to rozbudują mi wątek gejowski normalnie super.
DeLisDeL Junior
72 h, główna misja skończona :) Była frajda, były momenty. Czy żałuję wydanej kasy na grę i upgrade kompa, NIIIEEEE. Dziwi mnie że ktoś płacze że niby gra droga w stosunku do jakości ale za kolejne Call Of Duty z singlem na 4h 150 zł zapłaci. Proponuję żeby brać na poważnie uwagi tylko osób które dopiszą który moment im się najbardziej podobał/nie podobał by sprawdzić czy w ogóle w grę grali czy tylko na Youtube się naoglądali filmików z wersji ultra low detail ;). Z patcha najbardziej cieszy mnie autopilot, przy pojedynczych misjach po finale więcej czasu spędzam w kokpicie latając od planety do planety niż na misjach.