Blade Runner, czyli legendarna przygodówka sprzed ponad dwudziestu lat, jeszcze w tym roku doczeka się odświeżonej wersji. Blade Runner: Enhanced Edition na tle pierwowzoru ma się wyróżniać głównie za sprawą podrasowanej grafiki.
Legendarny Blade Runner zadebiutował w dystrybucji cyfrowej (a dokładnie – w serwisie GOG.com) w grudniu zeszłgo roku. Dzisiaj natomiast firma Nightdive Studios ogłosiła, że we współpracy z Alcon Entertainment jeszcze w tym roku przygotuje jej zremasterowaną wersję, która trafi zarówno na komputery osobiste (Steam), jak i na PlayStation 4, Xboksa One oraz Nintendo Switch (via The Hollywood Reporter).

Jak wiemy od 2015 roku, kod źródłowy pierwowzoru zaginął podczas przeprowadzki odpowiedzialnego za niego Westwood Studios z Las Vegas do Los Angeles. Larry Kuperman, czyli kierownik działu rozwoju biznesu w Nightdive Studios, zdradził, że z tego względu jego ekipa została zmuszona do dokonania tak zwanej inżynierii wstecznej.
Projekt ma działać w oparciu o autorską technologię KEX, która nie tylko pozwala na przygotowanie konwersji na nowe platformy, lecz również umożliwia gruntowne odświeżenie grafiki. Twórcy przekonują, że Blade Runner: Enhanced Edition będzie mógł pochwalić się zaktualizowanymi modelami postaci, animacjami i przerywnikami filmowymi. Poza tym gracze będą mogli bez przeszkód bawić się na panoramicznych wyświetlaczach czy też dostosować sterowanie do indywidualnych preferencji. Całość ma być przygotowana w taki sposób, by wyglądała tak, jak zapamiętaliśmy oryginał (a więc lepiej, niż prezentował się on w rzeczywistości), jednocześnie zachowując jego ducha.

Na koniec warto dodać, że ekipa Nightdive Studios ma duże doświadczenie w przygotowywaniu zremasterowanych wersji kultowych tytułów. Dość powiedzieć, że to właśnie jej zawdzięczamy między innymi takie projekty, jak System Shock: Enhanced Edition, Turok Remastered czy choćby Blood: Fresh Supply. Obecnie zespół tworzy również pełnoprawny remake kultowego System Shocka.
Gracze
50

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.