Pete Hines, wiceprezes firmy Bethesda Softworks, stwierdził, że gry Rage oraz The Evil Within, wydane odpowiednio w 2011 i 2014 roku, okazały się na tyle udane pod względem komercyjnym, że możliwe są ich kontynuacje.
Ani wydane w 2011 roku Rage, ani The Evil Within, które zadebiutowało dwa lata temu, nie były największymi finansowymi sukcesami firmy Bethesda Softworks. Mimo to jej przedstawiciele wcale nie skreślają kontynuacji obu marek w przyszłości. W rozmowie z serwisem Finder Pete Hines – wiceprezes Bethesdy – stwierdził, że tytuły te okazały się na tyle opłacalne, by usprawiedliwić ewentualne sequele.

Przypomnijmy: Rage było pierwszą od półtorej dekady produkcją studia id Software niebędącą częścią istniejącej już serii, zaś nad The Evil Within pracował Shinji Mikami – współtwórca popularnego cyklu horrorów Resident Evil. Oba tytuły spotkały się z dość ciepłym przyjęciem wśród recenzentów, żaden nie okazał się jednak wielkim hitem, którego można było się spodziewać po tak legendarnych deweloperach. W dodatku gracze na PC narzekali na problemy techniczne zarówno w Rage, jak i w The Evil Within. Kłopoty te nie przeszkodziły jednak w dobrej sprzedaży. „Obie produkcje poradziły sobie na tyle dobrze finansowo, że moglibyśmy stworzyć ich kontynuacje” - stwierdził Hines, zaznaczając jednak, że jego wypowiedzi w żaden sposób nie należy traktować jako zapowiedzi. „Obecnie mamy w planach tyle tytułów, że będziecie musieli poczekać i zobaczyć”.

Rzeczywiście, w najbliższych miesiącach Bethesda Softworks wyda The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition, Dishonored 2, The Elder Scrolls: Legends, Quake Champions oraz Prey, a także wyprodukuje dodatek do Fallouta 4 o podtytule Nuka World. O ile więc kontynuacje The Evil Within oraz Rage w ogóle powstaną, ich zapowiedzi nie powinniśmy się spodziewać wcześniej, niż podczas przyszłorocznych targów E3.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Jakub Mirowski
Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.