Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lutego 2018, 10:11

autor: Krzysztof Sobiepan

Konami nie wie, co się dzieje w Metal Gear Solid 5

Podczas ostatniego weekendu skradanka Metal Gear Solid V w wersji PC ni z tego, ni z owego zaczęła celebrować świat całkowicie wolny od broni nuklearnej świat. Ukryty i praktycznie nieosiągalny cel trybu wieloosobowego stał się przez chwilę faktem, ale nawet przedstawiciele Konami nie są pewni, dlaczego tak się stało.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pełne było niespodzianek i typowych dla designera Hideo Kojimy subwersji wojennej tematyki. Jednym z ciekawszych elementów trybu wieloosobowego F.O.B., w którym gracze mogli budować i napadać wirtualne przyczółki innych, była polityka związana z głowicami nuklearnymi. Posiadanie potencjału atomowego niezwykle efektywnie odstraszało nieproszonych gości, ale autor zaplanował coś specjalnego, jeśli społeczności na danej platformie uda się osiągnąć całkowite rozbrojenie.

Atomowa niepewność zakończona? Nie sądzę… - Przedwczesne rozbrojenie nuklearne w Metal Gear Solid 5? - wiadomość - 2018-02-06
Atomowa niepewność zakończona? Nie sądzę…

Widoczny niżej materiał został wykopany przez rosyjskiego data minera już w 2015 roku (via Kotaku). Określany był wtedy jako „jedyny przerywnik z gry, którego prawdopodobnie nigdy nie uda się nam legalnie obejrzeć”. W ten weekend osoby ogrywające jeszcze tę skradankę spotkały się jednak z niemałą niespodzianką i patetyczną przemową Kaza. Konami oficjalnie potwierdziło, że wydarzenie zostało uruchomione na wersji Steam, ale nie mają bladego pojęcia dlaczego. Jeszcze dziwniejszy jest fakt, że wszystkie strony zliczające śmiercionośne rakiety (tak, fani stworzyli takie inicjatywy) nie pokazują upragnionego zera. Zauważyć można za to dramatyczny, czy wręcz nierealnie szybki spadek uzbrojenia na przestrzeni zaledwie paru dni.

Społeczność wybuchła teoriami, jedni winią hakerów, inni teoretyzują, że Konami chce przyciągnąć uwagę do nadchodzącej premiery Metal Gear Survive. Najciekawszym wyjaśnieniem wydaje się zaś krążąca po Twitterze teoria, jakoby paru najlepszych graczy zebrało dokładnie 2 147 483 647 broni masowego rażenia – maksymalną liczbę, jaką może „pomieścić” windowsowa struktura Int32 (.NET Framework). Następna głowica mogłaby więc… zresetować licznik do zera.

  1. Wybitny twórca i jego wybitna seria – Hideo Kojima i Metal Gear
  2. Oficjalna strona gry Metal Gear Solid V