Warhorse Studios ma kolejny powód do dumy. Kingdom Come: Deliverance trafił już do ponad 8 milionów graczy.
Kingdom Come: Deliverance jest bez dwóch zdań świetną produkcją i jednym z najoryginalniejszych RPG-ów ostatnich lat, pomimo tego, że zrodził się tak naprawdę z frustracji jednego z twórców. Co więcej, tytuł posiadając już ponad 6 lat na karku, nadal rozchodzi się jak ciepłe bułeczki.
Jeszcze w lutym tego roku studio Warhorse informowało nas o przekroczeniu 6 milionów sprzedanych egzemplarzy, co wówczas zbiegło się z 6. urodzinami gry. Dzisiaj co prawda nie ma żadnej okazji, ale twórcy przekazali za pośrednictwem serwisu X, że liczba sprzedanych kopii zwiększyła się do ponad 8 milionów. Oznacza to, że tytuł w ciągu ostatnich 9 miesięcy trafił do kolejnych dwóch milionów graczy.
Wpływ na to z pewnością miała kwietniowa zapowiedź Kingdom Come: Deliverance 2. Zwiastuny gry w serwisie YouTube mają milionowe wyświetlenia i wiele osób zapewne za ich sprawą po raz pierwszy usłyszało o serii. Nic więc dziwnego, że przed premierą „dwójki”, wiele osób zdecydowało się na nadrobienie „jedynki”.
Widać to zresztą na wykresie aktywności w serwisie SteamDB, gdzie liczba graczy w kwietniu znacząco podskoczyła. Spora część osób sprawdziła też grę podczas darmowego weekendu na początku września i możemy śmiało założyć, że pewien procent z nich podjął wówczas decyzję o jej zakupie.

Na koniec przypomnijmy, że Kingdom Come: Deliverance 2 zadebiutuje 11 lutego 2025 roku na PC, oraz konsolach PS5 i XSX/S.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
4

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).